کودکان از ۴سالگی می‌توانند شطرنج بازی کنند

رییس انجمن شطرنج شهرداری اصفهان، درباره بهترین سن برای شروع یادگیری ورزش شطرنج گفت:سن یاد گیری شطرنج در کودکان بستگی به استعداد وسطح یادگیری کودک دارد و اگر کودک حافظه تصویری داشته باشد می توانند از چهار سالگی شطرنج را شروع کنند.

سهیل مهذب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه کودکانی که شطرنج بازی می‌کنند قدرت آنالیز بالایی پیدا می‌کنند واین موضوع در زمان‌های حل مسئله به آن‌ها کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: وقتی کودک می‌خواهد مسئله های ریاضی را حل کند با کمک شطرنج روند حل مسئله را سریعتر از دیگران یاد می گیرد. همچنین وقتی کتابی را مطالعه می‌کند تا مدتی بعد محتویات شکل کتاب و املای کلمات آن در ذهنش می‌ماند. در واقع بازی شطرنج، استراتژی زندگی را به کودکان یاد می‌دهد.

وی در ادامه افزود: شطرنج موجب خلاقیت کودکان می شود، از آنجایی که زمان بازی در شطرنج باید مشخص باشد، کودکان به این وسیله مدیریت زمان را یادمی گیرند، چون باید روی حرکت‌ها زمان بندی داشته باشند که این موضوع به آنها برای شرکت در کنکور و تست زنی کمک می‌کند.

 رییس انجمن شطرنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: دانشمند بزرگ به نام لاسکر کتابی درباره روانشناسی در شطرنج نوشته که هریک از طرفین بازی باید طرف مقابل را از لحاظ  شخصیتی بررسی کند و بفهمد سبک بازی او تدافعی است یا تاکتیکی تا بتواندحریف را بشناسد. درواقع در زمان بازی شطرنج هریک از حریفان باید روانشناسانی قوی باشند.

مهذب خاطرنشان کرد: به طور قاطع می گویم کسانی که شطرنج را به طور حرفه‌ای ادامه می‌دهند مدیران موفقی می‌شوند. امروزه با توجه به این که تلفن های هوشمند به بازار  آمده‌اند زندگی روی روند خلاقیت می چرخد و باید خلاقانه شطرنج بازی کرد. حریفان قبل بازی‌ طرف مقابل را  می‌بینند و آنالیز می‌کنند به همین منظور طرفین باید خلاق و متفاوت از قبل بازی کنند.

کد خبر 347358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.