برنامه مدیریت شهری برای آرامگاه صائب

شهردار اصفهان گفت: صائب به عنوان یکی از مردان بزرگ تاریخ بشریت نه تنها به جامعه زمان خود امید بخشید، بلکه این‌روزها نیز نقطه اتصال دو شهر تبریز و اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در مراسم بزرگداشت صائب که شامگاه گذشته در باغ صائب برگزار شد، اظهار کرد: طی سفری که به تبریز داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای بین اصفهان و تبریز منعقد شد تا تعاملات فرهنگی و گردشگری بین دو شهر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه صائب به عنوان یکی از مردان بزرگ تاریخ بشریت نه تنها به جامعه زمان خود امید بخشید، بلکه این‌روزها نیز نقطه اتصال شهر تبریز و اصفهان شده است، افزود: دو شهر اصفهان و تبریز روزگاری پایتخت سرزمین ایران بوده‌اند، در تاریخ بشریت درخشیده‌اند و اوصاف بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند بر همین اساس صائب نقطه اتصال شهر اصفهان و تبریز شده تا تعاملات مختلف دو شهر افزایش یابد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه آرامگاه صائب به پایگاه مقدس حضور گردشگران مختلف در شهر اصفهان تبدیل می‌شود، ادامه داد: مدیریت شهری در نظر دارد آرامگاه صائب را به مکانی گردشگری تبدیل کند، تا هر کسی به اصفهان می‌آید از این آرامگاه نیز دیدن کند، این موضوع برای مردم یک حق بوده و برای شهرداری یک وظیفه است.

نوروزی اضافه کرد:  توجه به آرامگاه صائب یک انتظار حداقلی است که فرهیختگان اصفهان از مجموعه مدیریت شهری دارند در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‌بریم.

وی  تاکید کرد: شعرای گذشته ما همه مقدس هستند و اگر کسی شعر آن‌ها را بخواند و با زبان عربی آشنا باشد می‌فهمد همه این شعرا اسلام‌شناس بودند و درد دین داشتند، اصفهان ظرفیت این را دارد که هر شب و هر روز نشاط اجتماعی داشته باشد و از بزرگان آن تقدیر و تجلیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تلاش بر این است که زمینه شادی مردم را فراهم کنیم، گفت: اصفهان امروز مصیبت‌زده زاینده‌رود خشک است، بنابراین همه در تلاش‌ هستیم تا شاهد جاری شدن زاینده‌رود در این شهر باشیم، اما تا زمان احیای دوباره زنده رود شهرمان، باید با رعایت همه جوانب برای مردم شهری زیست‌پذیر و شاداب ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مردم بیش از همیشه محتاج خدمت هستند و جامعه بیش از همیشه به تلاش ما نیازمند است و وحدت ابزار این موضوع است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که کلان‌شهر اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد، باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و هیچ‌کس به هیچ دلیلی نباید مانع رشد و پیشرفت این شهر شود.

کد خبر 347315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.