بازدید ۴۶ هزار و ۳۰۶ گردشگر از جاذبه های تاریخی کاشان

مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر کاشان گفت: در سه ماه نخست امسال یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۰۸ نفر از جاذبه های تاریخی کاشان دیدن کرده اند.

به گزارش ایمنا، علیرضا عبدلله زاده با اشاره به بازدید ۴۶ هزار و ۳۰۶ گردشگر خارجی از کشورهای مختلف در سه ماه نخست امسال از آثار تاریخی شهرستان کاشان، اظهار کرد: در مجموع در این مدت یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۰۸ نفر از جاذبه های تاریخی کاشان دیدن کرده اند.

وی با بیان اینکه مجموعه باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام دوره قاجاری بیشترین بازدید کننده را داشته است، افزود: خانه های تاریخی بروجردی ها، طباطبایی ها، عباسیان، تپه های سیلک و حمام سلطان امیر احمد به ترتیب در ردیف های بعدی مورد بازدید گردشگران قرار دارد.

عبدالله زاده با بیان اینکه ۶۰ هزار و ۹۲۳ گردشگر نیز در سه ماه نخست سال جاری در مرکزهای اقامتی کاشان اسکان داده شده اند، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر داخلی و ۴۲ هزار و ۴۲۳ مسافرخارجی در مرکز های اقامتی اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۴۸ نفر در هتل، ۱۹ هزار و ۲۶۰ نفر در اقامتگاه های سنتی، چهار هزار و ۸۹۹ نفر در مهمان پذیر، پنج هزار و ۵۱۷ نفر در اقامتگاه بومی گردی،یک هزار و ۹۴۷ نفر در هتل آپارتمان و سه هزار و ۵۲ نفر نیز در زائرسراها اسکان داده شدند.

مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر کاشان به میزان افزایش یا کاهش ورود گردشگران در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره ای نکرد.

افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در کاشان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون ۳۲۰ اثر در فهرست ملی و یک اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 347252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.