مجوز دو شرکت دارویی در اصفهان لغو شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو از لغو مجوز فعالیت دو شرکت پخش دارو در استان اصفهان خبر داد.

کیانوش جهان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اظهار نظر رییس انجمن حمایت از بیماران هموفیلی مبنی بر احتکار داروی بیماران هموفیلی و عدم ارایه دارو به این بیماران اظهار کرد: موضوعی به این صورت گزارش نشده است اما اگرشرکتی در این زمینه  تخلف داشته است باید اعلام شود تا برخوردهای لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: نه تنها در حوزه بیماران هموفیلی بلکه در حوزه همه داروها چنانچه عدم تامین و مبادرت به احتکار و عدم ارایه دارو مشاهده و یا گزارش شود مورد برخورد جدی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه به استقرار شعبه‌ای از سازمان تعزیرات حکومتی در سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: این سازمان بنا بر ماده ۱۱ قانون اساسی بر توزیع و تامین دارو نظارت داشته و با هر گونه تخلفی برخورد خواهد کرد.

وی به لغو مجوز دو شرکت پخش دارو در اصفهان طی هفته گذشته اشاره کرد و افزود: این دو شرکت به دلیل نداشتن مسئول فنی از این پس قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

جهان‌پور در خصوص وضعیت دارویی در کشور اظهار کرد: در واردات برخی از داروها به دلیل نوسانات ابلاغیه ارزی در ماه گذشته مشکلاتی را داشتیم و در حال حاضر این موضوع برطرف شده و با مشکل دارویی مواجه نبوده‌ایم.

کد خبر 347156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.