خشکی ۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی برخوار

برخوار_ مدیر جهاد کشاورزی برخوار گفت: شهرستان برخوار بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بر اثر خشکسالی های اخیر تنها در ۱۵ هزار هکتار آن کشت انجام می شود و ۱۵ هزار هکتار دیگر رها شده است.

عباس نقدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، اظهار کرد:‌ امسال با تلاش کشاورزان بیش از سه هزار هکتار از اراضی برخوار زیر کشت جو رفته است و به طور میانگین از هر هکتار بیش از چهار و نیم تن جو برداشت می شود.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ کشاورز شهرستان برخوار امسال بیشترین سطح زیر کشت جو در شهرستان های استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی برخوار گفت:‌ یکی از اولویت های جهاد کشاورزی توجه و افزایش آبیاری با روش های نوین است و علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی پرداخت ۸۵ درصد اعتبارات دولتی بلاعوض و ۱۵ درصد تسهیلات دولتی را داشته ایم.

نقدی افزود: با توجه به حاصل خیزی خاک این منطقه ارقام نیک، فجر ۳۰، گوهران، نصرت، به رخ و ریحان در شهرستان برخوار کشت شده که علاوه بر مقاومت به شوری و خشکی، ۳۰ درصد عملکرد بیشتری دارد.

بهروز جمالی، کارشناس امور زراعت جهاد کشاورزی برخوار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ‌با توجه به خشکسالی های اخیر یکی از کشت های ترویجی در شهرستان برخوار، دانه جو است که با توجه به وجود دامداری های زیادی در شهرستان برخوار مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: جو محصولی مقاوم به شوری آب و خاک، مقاوم در برابر سرما است و نسبت به گندم نیاز به آب کمتری در طول دوران کشت دارد.

کارشناس امور زراعت جهاد کشاورزی برخوار تصریح کرد: با این وجود کم آبی مشکلی است که این روزها کشاورزان با آن دسته و پنجه نرم می کنند، اما کشاورزان این منطقه به دنبال راهی برای جبران آن هستند تا از میزان سطح زیر کشت کم نشود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد سال آینده کشاورزان برخواری علاوه بر افزایش کشت جو در مزارع، ۱۰ درصد دیگر از مزارع خود را با روش های نوین آبیاری کنند.

کد خبر 347148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.