نوروزی: مدیریت شهری حمایت خود را از فرهنگ دریغ نمی کند

شهردار اصفهان گفت: شهرداری و شورای شهر برای حمایت از هنر و فرهنگ، با وجود شرایط سخت مالی، دریغ نمی کنند، زیرا مباحث فرهنگی در اولویت برنامه های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در دیدار سروش صحت، کارگردان، بازیگر و نویسنده اصفهانی گفت: امروز، شهرها با مشکلاتی همچون بی آبی مواجه هستند که هنرمندان به خوبی می توانند با استفاده از ابزار هنر به کمک مدیریت شهری بیایند، هنرمندان می توانند جامعه را جهت دهند و در ایجاد آرامش و انگیزه در شهرها کمک کنند.

وی افزود: هنر، به مردم آرامش می دهد. انتخاب یک رنگ، یک جمله، یک عکس یا ساخت یک فیلم می تواند هنرمندانه به جامعه آرامش دهد.

شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی شعبه اصلی شهر کتاب در اصفهان، افزود: ایجاد شهر کتاب در اصفهان ارتقا فرهنگی شهر را به دنبال خواهد داشت، البته نباید تنها به این موضوع اکتفا کرد، بلکه این نوع برنامه های فرهنگی باید در شهر تکثیر یابد.

نوروزی با بیان اینکه احداث پردیس فرهنگی در شهر نیاز است، ادامه داد: شهرداری و شورای شهر در حمایت از هنر و فرهنگ با وجود شرایط سخت مالی، دریغ نمی کنند، زیرا مباحث فرهنگی در اولویت برنامه های مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: یکی از رویاهایی که همیشه به آن فکر می کردم پیاده راه سازی چهارباغ بود که خوشبختانه این طرح در خیابان تاریخی و هویتی اصفهان در حال اجرا است. روزی را می بینم که چهارباغ تا سی و سه پل مملو از افرادی است که از فضای شهری لذت می برند.

سروش صحت، سرمایه نمادین اصفهان است

همچنین مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان گفت: حوزه نشر یکی از زیرساخت های مهم شهر خلاق است از این رو در این دوره، مدیریت شهری پس از سالها به حوزه صنایع خلاق پرداخته است.

وی افزود: حضور و سرمایه گذاری سروش صحت به عنوان یک اصفهانی در شهر خود، پیامی برای دیگر سرمایه گذاران اصفهانی است که در شهر خودشان سرمایه گذاری کنند.

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: شهردار و شورای شهر برای حمایت از حوزه فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

مقدری تاکید کرد: سروش سرمایه نمادین اصفهان است و باید از این سرمایه ها نهایت استفاده را ببریم.

شهر کتاب به یک هسته برای اقدامات فرهنگی اصفهان تبدیل می شود

سروش صحت در ادامه این دیدار دوستانه با شهردار اصفهان گفت: همراهی مدیریت شهری در این دوره برای ما هنرمندان بسیار ارزشمند است.

وی اظهار امیدواری کرد: شهر کتاب به یک هسته برای اقدامات فرهنگی اصفهان تبدیل شود تا بتوانیم نمایش، هنر، ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی را در شهر اصفهان ارتقا دهیم.

به گزارش ایمنا، شهردار اصفهان در این دیدار نشان شهروند افتخارآفرین را به سروش صحت، اهدا کرد.

پیش از این، شهردار اصفهان نشان شهروند افتخارآفرین را به سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری اهدا کرده بود.

کد خبر 347089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی NL ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    2 0
    به نظر می رسد اگر شهرداری به فعالین عرصه نشر و توزیع کتاب کمک کند ،تا یک فروشگاه بزرگ در دایره هر یک از میادین مهم اصفهان داشته باشند ، قدم موثری در دسترس قرار گرفتن کتاب به عموم مردم برداشته خواهد شد .+