سالن اجلاس، کارکردی فراملی دارد

آلودگی هوا آورده توسعه صنعتی شهرها است که با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی و مصرف بیشتر سوخت فسیلی، بر شدت آن روز به روز افزوده می‌شود، از این رو باید برای رونق شهرها چاره دیگر اندیشید.

به گزارش ایمنا، شکوفایی و توسعه صنعت گردشگری، جذب سرمایه‌های خصوصی در امور زیربنایی از جمله راهکارهایی است که به رونق و توسعه شهرها کمک می‌کند، اصفهان نیز به عنوان یک شهر تاریخی باید به فکر جذب گردشگر باشد تا نشاط خود را از دست ندهد؛ یکی از راه‌حل‌ها، ورود به فعالیت‌های فراملی است که وجود مرکزی برای برگزاری همایش‌های بین‌المللی، نمود آن است.

در همین رابطه چندی پیش مدیران شهری همراه با چند تن از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان که چند سالی از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد، گرد هم آمدند تا با همفکری و تعامل، راهی برای همکاری بیشتر در اجرای این پروژه بزرگ بیابند. با این حال هنگامی که مدیران شهری از اهمیت این طرح سخن می‌گفتند، به جز توسعه اقتصادی، رونق گردشگری را از موارد مهمی بیان کردند که این طرح می‌تواند در دستیابی به آن کمک کند.

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در این باره به ایمنا گفت: پیش از این اصفهان در زمینه صنعتی و مسکن رونق داشته، اما اکنون به دلیل مشکلاتی که صنعت برای شهر به وجود آورده، مسائل دیگری همچون بهبود محیط زیست و گردشگری برای رونق این کلان‌شهر مطرح‌ شده است که البته نیاز به کار و سرمایه‌گذاری دارد، مرکز همایش‌ها نیز در راستای رونق گردشگری شهر اصفهان طراحی شده است. 

وی افزود: تاکنون برای احداث این مرکز، جلسات متعددی برگزار شده که در آینده نتایج آن ارائه خواهد شد تا روند حمایت از سرمایه‌گذاران به صورت منطقی آسان شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری نیازمند همکاری بخش خصوصی است، ادامه داد: سالن اجلاس، کارکردی فراملی دارد و اگر به کارکرد خود برسد به جذب گردشگر کمک شایانی می‌کند. البته گردشگرها تقسیم‌بندی می‌شوند؛ از جمله گردشگران هنری، تاریخی و ورزشی که سالن اجلاس با تشکیل همایش‌های بزرگ ملی، فراملی و سمینارهای اقتصادی می‌تواند افراد بسیاری را از نقاط مختلف جهان به شهر اصفهان دعوت کند و این خود به نوعی تقویت گردشگری اقتصادی یا سیاسی خواهد بود.

طهرانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه گردشگری ادامه داد: اصفهان پتانسیل‌ها و جاذبه‌های بسیاری دارد از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی تا وجود نمایشگاه‌ها و بسیاری از جاذبه‌ها که در شهر اصفهان نهفته‌اند، پس باید این جاذبه‌ها فعال شوند تا به جذب گردشگر کمک کند.

وی با بیان اینکه زمینه رونق گردشگر و دعوت از توریسم برای حضور در اصفهان باید به موازات هم انجام شود، اضافه کرد: به همان میزانی که میراث فرهنگی احیاء می‌شود باید گردشگر هم افزایش یابد، اکنون فعالیت‌هایی که شهرداری در زمینه حفظ و احیاء میراث فرهنگی انجام می‌دهد از سایر دستگاه‌ها بیشتر و مؤثرتر است.

کد خبر 346947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي DE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    3 0
    سلام.... از اين خبر بسيار خوشحال شديم ... ولي ترا به خدا. به داد همسايه اجلاس... كه همان شهرك شهيد كشوري اصفهان هست هم برسيد !!!!!! واقعا از كمبود امكانات زير بنايي و خدماتي رنج ميبرد!!!! نه امكاناتي... نه خدمات زير بنايي .... نه سندي ... اينكه اين دپوي سنگ مابين شهرك و اجلاس زيبنده اين دو مجموعه نيست...! و اگر ميشود اين دكلهاي فشار قوي برق را از شهرك شهيد كشوري و اجلاس جمع اوري بفرماييد.... با تشكر.....