بهترین میان وعده ها برای ورزشکاران

شکی در مورد این وجود ندارد که ورزش کردن یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید، البته در کنار ورزش رژیم غذایی سالم نیز مهم است.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی ایمنا از diet.com، پس از یک تمرین خسته کننده، شما باید بدن خود را تغذیه کنید. اما کدام غذاها به بدن شما کمک می کند تا به اهداف ورزشی خود برسید؟ در اینجا تعدادی از بهترین غذاها و نوشیدنی ها که برای پرکردن ذخایر انرژی بدن شما بعد از یک تمرین ورزشی سخت وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

آب

هنگام ورزش، بدن شما مایعات زیادی از دست می دهد. اطمینان حاصل کنید که قبل از ورزش در طول ورزش و بعد از تمرین، آب بنوشید. طبق گفته پزشکان، مردان باید ۱۳ فنجان آب در روز  بنوشند و برای زنان توصیه می شود که ۹ فنجان آب در روز مصرف کنند. بعد از یک تمرین شدید، ممکن است بیش از این مقدار آب هم نیاز داشته باشید.  تحقیقات همچنین نشان داده است که شیر شکلات یک راه خوب برای هضم و مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین لازم پس از تمرین است. یک مطالعه از دانشگاه واشنگتن همچنین نشان داد که نوشیدن شیر شکلات بعد از تمرینات ورزشی در کمک به بهبودسلامتی بسیار موثر است. آب گیلاس هم برای کمک به درد عضلانی پس از ورزش بسیار مناسب است. یک مطالعه از دانشگاه بهداشت و علوم اورگان نشان داد که نوشیدن دولیوان آب گیلاس در روز به دونده هاکمک می کند درد عضلانی کمتری را تجربه کنند. یک مطالعه منتشر شده هم نشان می دهد آب هندوانه نیز ضد التهابی موثر برای متوقف کردن درد عضلانی پس از تمرین است.

کربوهیدرات

کربوهیدرات برای متابولیسم بدن ضروری است. خوردن کربوهیدرات ها پس از ورزش، انرژی از دست رفته بدن را جبران می کند. کربوهیدرات ها می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم بدن باشند. بسیاری از سالم ترین میوه ها و سبزیجات هم دارای کربوهیدرات هستند. میوه هایی مانند سیب، موز، گلابی، کلم بروکلی و انواع توت ها و... دانه های کامل نیز منبع خوبی از کربوهیدرات هستند.

پروتئین

خوردن پروتئین پس از تمرینات ورزشی برای بهبود عضلات بدن توصیه می شود. اما همه پروتئین ها سالم نیستند. برای نمونه گوشت حاوی پروتئین است، اما بسیاری از گوشت ها نیز دارای مقدار زیادی از چربی های اشباع شده است که برای بدن شما مناسب نیستند. پزشکان توصیه می کنند پروتئین های گیاهی مانند سویا را نیز امتحان کنید و یا وعده غذایی ای که بعد از تمرین می خورید شامل کربوهیدرات و پروتئین همراه هم باشد.

اسموتی بدون شکر

بعد از ورزش اسموتی های بدون شکر و ترکیبات غیر منتظره ای مانند زنجبیل و موز یا کیوی و کلم بروکلی را امتحان کنید. برای افزایش مصرف پروتئین، پودر پروتئین، ماست و توفو را به روغن میخک اضافه کنید.

ماهی و سبزیجات

پروتئین و کربوهیدرات خود را از ماهی و سبزیجات سالم دریافت کنید. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید. ماهی یک منبع عالی از پروتئین، ویتامین ها، و اسیدهای چرب امگا ۳ است. ماهی، کدو یا ماهی تن را با سبزیجاتی حاوی کربوهیدرات سالم مانند سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی یا کلم بروکلی امتحان کنید.

 ساندویچ

ساندویچ سالم می تواند غذایی مقوی برای بعد از تمرین باشد. البته به شرطی که از نان تازه و سالم استفاده کنید و سبزیجاتی مانند اسفناج، کاهو، خیار و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. پروتئین هایی مانند بوقلمون لاغر، سینه مرغ، کره میوه، هوموس، تون، یا تخم مرغ را امتحان کنید. شما می توانید با افتخار برای حفظ سلامت بدن خود از این کار لذت ببرید.

کد خبر 346878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.