گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که....

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان، آوردگاهی بود برای ارایه داشته‌های فرهنگی و تاریخی شهرها و استان‌های ایران و البته برخی از کشورهای همسایه که با رویکرد معرفی و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر با این میراث در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نمایشگاه در چهار روز برگزار شد و رسانه‌ها نیز یکی از بخش‌های ویژه و مورد توجهی بود که با توانی دوچندان در نمایشگاه حاضر شدند. خبرگزاری ایمنا در سالن نصف جهان با ارایه یک ایدۀ نو و خلاقانه از بازدیدکنندگان درخواست کرد تا پیش جملۀ گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که را کامل کنند.

آنچه در زیر می‌خوانید بخشی از پاسخ بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان به این پیش‌جمله است که در چهارمین روز این نمایشگاه بر بوم سوال ایمنا نوشتند:

فریدون اله‌یاری، مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اصفهان به شهر گردشگری تبدیل شود".       

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "ما با گردشگر رو راست باشیم. همه اقشار در دنیا از یک‌رنگی لذت می‌برند، خداوند همه حقه‌بازها را نابود کند. "  

حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که

"۱. زاینده‌رود را جاری ببیند

۲. زیرساخت‌ها، هتل‌ها

۳. تسهیل راهنماها

۴. تور لیدرهای مسلط به زبان

۵.مهمانوازی"             

یکی از شهروندان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "تمامی خیابان‌های اصفهان اعم از محدوده دولت‌خانه صفوی بافت سنتی خود را حفظ کند و فرصتی ایجاد شود تا گردشگران در تمامی نقاط اصفهان شهر زیبای خدا کاشی‌های فیروزه‌ای و آثار هنرهای دستی را ببینند. "  

شهروند دیگر نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "افتخار اصفهان یعنی زاینده‌رود، زنده شود، مشکل توالت‌های عمومی حل شود چون توریست‌ها دچار مشکلات زیادی با توالت‌ها هستند، وسایل حمل و نقل عمومی کامل‌تر و بیشتر شوند. زنده باد اصفهان زنده باد زاینده‌رود. "

یکی دیگر از بازدیدکنندگان به موضوع آب اشاره کرد و نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "به اصفهان عزیز بها بدهند به ویژه به زاینده‌رود. "

دیگری نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اولاً زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان اجرا شود، ثانیاً با گردشگران از روی ادب و احترام رفتار شود و از آدرس‌ دادن‌های نادرست و نامعقول و رفتارهای ناپسند خودداری شود، ثالثاً شهرداری و مردم تعامل سازنده‌ای در رابطه با این مسئله برقرار کنند و از همه مهم‌تر سیستم حمل و نقل عمومی و گردشگری از جمله مترو، اتوبوس، هتل به بهترین نحو ممکن انجام شود و رابعاً زاینده‌رود دوباره زنده شود. "

بازدیدکننده دیگر نمایشگاه نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اصفهان به زیبایی زاینده‌رود زنده باشد. گردشگر به شهری بی‌نظیر و با معماری خاص و متفاوت ۴۰۰ ساله می‌آید به شرط زنده بودن زنده‌رود با آب و هوای بیگانه با ریزگرد و خاک نه شهری که نه تنها زنده‌رودش مُرده است بلکه مردمان سکوت‌پذیرش هم به زودی از بی‌آبی می‌میرند. "

یکی از شهروندان نیز این‌گونه نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "مردم به توریست‌پذیری آگاه شوند، مکان‌ها تمیز شود، مساجدی که گردشگران می‌آیند مرتب و منظم شود و قوانین خوب رعایت شود. "

شهروند دیگر به مردم‌دوستی اشاره کرد و نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اول انسان باشیم تا بتوانیم فرهنگی را که دشمنانمان هم به آن اقرار کرده‌اند احیا کنیم و خوی اصالت و مردم‌دوستی که نسبت به سایر مردم کشورهای دیگر داریم و برگرفته از فرهنگ یازده هزار ساله است را رقم بزنیم. "  

بازدیدکننده‌ای نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "به شرطی که خوب بهش برسید، خوب تحویلش بگیرید، خساست به خرج ندهید. "

یکی از شهروندان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "از آدرس دادن صحیح گرفته تا انصاف در تمامی ابعاد برقرار شود و زاینده‌رود برگردد. "

دیگری نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "احساس نکند می‌خواهند کلاه سرش بگذارند و به اصطلاح اصفهانی‌ها زرنگ‌بازی درنیاورند. "

یکی دیگر بازدیدکنندگان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "زیرساخت‌های گردشگری از جمله فرودگاه‌ها، حمل و نقل گردشگری، هتل، کمپینگ و ... فراهم شود و متحجران و تنگ‌نظران پای خود را از حوزه گردشگری که یکی از سه محور توسعه استان اصفهان است، بیرون بکشند.

۱.  امنیت گردشگران حفظ شود

۲. احترام به آنان فراموش نشود

۳. زیرساخت‌های لازم مهیا شود

۴. جاذبه اماکن صرفاً اماکن تاریخی نباشد، جاذبه‌های معنوی مثل برنامه‌ها و... هم به جاذبه‌ها افزوده شود. "

شهروند دیگر نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "به شرطی که نظام و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به عابر پیاده و چراغ‌های راهنمایی رعایت شود، زاینده‌رود پرآب شود، سطح دانش زبان انگلیسی مردم بیشتر شود، احترام به حقوق مسافران افزایش یابد و کیفیت وضع ترافیک و اصلاح جاده‌ها و خیابان‌ها بیشتر شود. "

دیگر بازدیدکننده نمایشگاه نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی داشته باشیم مثلاً  زاینده‌رود پرآب باشد و از دیدن آن لذت ببرند و بناهای تاریخی همه در حال ساخت و بازسازی نباشند. "

یکی دیگر از شهروندان نیز نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "شخصاً با اصفهان از زمان دانشجویی آشنا شدم و نصف جهان را تجربه کردم ولی در زمانی که زاینده‌رود زنده بود و زمانی که از سی‌وسه‌پل می‌گذشتم از حضور پرندگان مهاجر رسیدن زمستان را می‌فهمیدم و گذر بهار و تابستان و پاییز را در حاشیه زیبای زاینده‌رود تجربه می‌کردم ولی حالا ...! ۱۰ سال در خارج از کشور بودم و دنیا ایران را به اصفهان می‌شناسد ولی متأسفانه مدیریت مملکت چشم بر عظمت این شهر بسته است. شهری که با گردشگری می‌تواند هزاران شغل و میلیون‌ها دلار ثروت ایجاد کند. ولی سوء مدیریت و عدم تخصص به ندیدن و لمس نکردن این ثروت عظیم ملی منجر می‌شود. اصفهان متعلق به یک ملت و یک تاریخ است. نباید به اصفهان که خود یک ملت است پشت کرد. "

کد خبر 346639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.