اصناف ستون فقرات اقتصادی کشور هستند

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: بازاریان و اصناف در عرصه اقتصاد بازار حرف اول را می زند و بر همین اساس باید به سمت و سویی حرکت کرد که بازاری مناسب خلق کرد تا راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدمهدی دهقانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: با شکل گیری قیام امام خمینی(ره) اصناف به پشتیبانی ایشان برخاستند و بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران مستقر شد باز هم در حفاظت و صیانت از این نظام حضوری فعال داشتند. 

وی افزود: اصناف و بازاریان در رخدادها و اتفاقات مهم کشور همچون جنگ تحمیلی و پس از آن در جنگ اقتصادی که به کشور تحمیل شد همواره در مسیر صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی گام برداشتند و نقش آفرینی کردند چراکه نقش اصناف در دو گروه عرضه کننده کالا و خدمات برای خدمت رسانی به مردم کمر همت بسته اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان اصناف را ستون فقرات اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: باید به این نکته کلیدی توجه داشت که بازاریان و اصناف در عرصه اقتصاد بازار حرف اول را می زند و برهمین اساس باید به سمت و سویی حرکت کرد که بازاری مناسب خلق کرد تا راه را برای رشد اقتصاد ملی هموار شود.

وی اصناف را یکی از رکن‌های سالم اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: امروز نیاز است همانگونه که اصناف و کسبه همچون سایر مردم در غم قراردادهای ننگین و شرم آوری همچون قرارداد ترکمانچای و وثوق الدوله به سوگ نشستند و از اقدامات مجدانه مردان بزرگ تاریخ ایران، مانند امیرکبیر خرسند شده و به دفاع از او برخاستند و در دفاع از کیان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس جان و مال خود را نثار کردند امروز هم در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان مقاومت و جهاد کرده و به سمت تشویق مردم به خرید کالای ایرانی حرکت کنند.

دهقانی اضافه کرد: ما براین باوریم اصناف بدنه اصلی نظام توزیع کالا و خدمات در کشور هستند و برهمین اساس باید نقش خود را در شفاف سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه‌های نظارت بر بازار ایفا کنند برهمین اساس اصناف و بازاریان باید با رعایت حقوق مصرف کنندگان و ارایه کالای ایرانی و پرهیز از کم فروشی و گران فروشی با جلب رضایت عموم مردم، آرامش نسبی را در جامعه ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: جایگاه اصناف در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه اصناف با ارایه کالاهای داخلی با کیفیت و ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید این کالاها، می‌توانند نقش بسزایی را در حمایت از تولید داخلی ایفا کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اداره صنعت، معدن و تجارت با مشارکت اتاق اصناف شهرستان لنجان، اجرای طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی را در راستای حمایت از کالای ایرانی در دستور کار خود قرار داده است و در تلاش هستیم تا با سرعت هرچه بیشتر این طرح به مرحله اجرا برسد.

وی یاداور شد: براساس کارشناسی های انجام شده به نتیجه دست یافتیم که از ۶۵۰ رسته صنفی که در شهرستان لنجان وجود دارد ۵۰۰ رسته صنفی صرفا باید کالای ایرانی را ارایه دهند و این خود نکته ای مهم در تحقق شعار سال جاری در شهرستان لنجان به شمار می آید.

دهقانی تصریح کرد: اصنافی که موفق به اخذ گواهینامه کالای ایرانی در شهرستان لنجان شوند نه تنها به آنها مشوق های انگیزشی صنفی اعطا خواهد شد بلکه در کانال های تبلیغات و ... نیز به مردم معرفی می شوند تا نه تنها تبلیغ این فروشگاه ها انجام گرفته باشد بلکه شاهد فروش کالای با کیفیت و قیمت مناسب نیز باشیم که نتیجه ان برندسازی کالاهای داخلی خواهد بود.

کد خبر 346570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.