گسترش عدالت از مهم ترین وظایف دستگاه قضاء است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: قوه قضاییه یکی از ارکان مهم نظام است و کارآمدی و ناکارآمدی آن تأثیر به سزایی در سلامت و فساد دستگاه‌های دیگر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سید علی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار کرد: هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت اله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در مجلس شورای اسلامی به عنوان روزه قوه قضاییه نام‌گذاری شده است.

وی گفت: یکی از آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی است و براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه قوه قضاییه گسترش و تحقق بخشیدن به عدالت و اقامه حدود الهی است.

امام جمعه گلپایگان گفت: قوه قضاییه یکی از ارکان مهم نظام است و کارآمدی و ناکارآمدی آن تأثیر به سزایی در سلامت و فساد دستگاه‌های دیگر دارد.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه کارآمد باید بتواند با همکاری و هماهنگی ارگان‌های دیگر نظام به طور قاطع با اخلاگران اجتماعی، اقتصادی،  فرهنگی و سیاسی جامعه مبارزه کند و عدالت و آزادی و آرامش خاطر را برای عموم مردم به ارمغان بیاورد.

طهماسبی با بیان اینکه دادگاه ها به تمام معنا باید اسلامی باشند و باید توجه شود بی گناهی محاکمه نشود، گفت: در دستگاه قضاء گسترش عدالت از مهم‌ترین امور قضاوت است و در اسلام نیز کمتر موردی مانند قوه قضاییه مورد توجه بوده است، زیرا رسیدگی به همه امور جامعه برعهده این قوه است.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه یکی از ویژه‌گی مهم قوه قضاییه کارآمد سلامت در بدنه دستگاه قضا است، تصریح کرد: دستگاه قضایی نباید تحت تأثیر هیچ گونه فشار و تهدیدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا باید به گونه‌ای عمل کند که مردم دلگرم باشند و احساس امنیت کنند، نظام اسلامی به قوه قضاییه ای نیاز دارد که مقتدر و مورد اعتماد باشد.

طهماسبی با اشاره سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه خاطرنشان کرد: مبلغان اگر می‌خواهند تبلیغات تأثیر گذار داشته باشند باید رسالت الهی را به  نحو احسن انجام دهند.

کد خبر 346561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.