۱۱ توصیه رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس

رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس بایدها و نبایدهایی را در حوزه کاری قانون گذاران ملت اعلام کردند که استقلال در تصمیم گیری، پرهیز از سفرهای خارجی غیر ضروری و اولویت دادن به اقتصاد، از جمله مهمترین آنها بود.

به گزارش ایمنا، رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه-۳۰ خرداد- با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار رهبر انقلاب توصیه‌های مهمی به نمایندگان مجلس کردند که عناوین آنها به شرح زیر است:

۱. کیفیت مجلس در هر دوره باید نسبت به دوره قبل افزایش یابد، دستیابی به این هدف هم در گرو کار بیشتر و بهتر است.

۲مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند.

۳. فقط چهار سال مهلت دارید، بنابراین لحظه‌لحظه‌ی آن را صرف قانونگذاری در مسائل مهم و دارای اولویت کنید.

۴. مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل  مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

۵. لزوم رعایت کامل جنبه های کارشناسی در قانون گذاری با استفاده از توانمندی‌های مرکز پژوهشهای مجلس و نیز آرا و دیدگاههای نخبگان خارج از مجلس

۶. در قانون گذاری برای حل مشکلات خانواده های ایرانی، نباید به نگاه غربی ها به زن، فرزند، پدر و مادر توجه کرد.

۷. قانونگذاری باید در جهت اولویت مهم کشور یعنی حل معضلات اقتصادی باشد.

۸. «تازه گردانی و تنقیح قوانین»، «حذف برخی قوانین گذشته که فلسفه وجودی و منطق تصویب خود را از دست داده اند»، «رفع برخی قوانین متضاد و مشکل آفرین از جمله برای تسهیل در فضای کسب و کار» باید در اولویت نمایندگان مجلس باشد.

۹. باید روحیه، ایمان و انگیزه انقلابی بر رفتار، سخن گفتن و اقدامات نمایندگان مجلس حاکم باشد.

۱۰. لزوم «حضور به موقع و کامل در کمیسیونها و صحن علنی مجلس»، «پرهیز کامل از سفرهای خارجی غیر ضرور» و «پرهیز از اشرافی‌گری».

۱۱. هیئت «نظارت بر رفتار نمایندگان» که در مجلس ایجاد شده باید تقویت شود و به معنای حقیقی کلمه بر رفتار نمایندگان نظارت کند.

کد خبر 346537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.