برگزاری جشنواره ملی کباب گلپایگان یک رویداد مهم گردشگری است

گلپایگان- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: برگزاری جشنواره ملی کباب یک رویداد مهم گردشگری که سبب معرفی توانمندی‌ها و زمینه جذب گردشگران به شهرستان را فراهم می‌کند.

سعید ضابطی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در حاشیه نخستین جشنواره کباب شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سوی ستاد و کمیته‌های هفت گانه تمهیدات لازم برای باشکوه برگزار شدن جشنواره ملی کباب گلپایگان از ماه های قبل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه  تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا این جشنواره در خور مردم و شهرستان گلپایگان برگزار شود، افزود: گردشگران و شهروندان از این جشنواره استقبال خوبی داشته اند.

در ادامه حسین ثمری، رییس اتحادیه اغذیه و مواد پروتئینی در گفت گو با ایمنا اظهار کرد: در جشنواره ملی کباب عرضه چهارهزار پرس کباب با تخفیف مناسب پیش بینی شده بود که با استقبال مردم بیش از این مقدار روبه رو بودیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۷۵ واحد صنفی کبابی، ۱۸ رستوران و هشت تالار دایر است، افزود: در این جشنواره ۴۰ کباب پز و هنرمند گلپایگانی در چهار غرفه مراحل پخت و عرضه کباب را در معرض دید عموم قرار دادند.

مصطفی قانونی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی کباب یک رویداد مهم گردشگری که سبب معرفی توانمندی‌ها و زمینه جذب گردشگران به شهرستان را فراهم می‌کند.

وی افزود: برای اسکان و پذیرایی از میهمانان و گردشگران در برگزاری نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان از ماه های گذشته تمهیدات لازم اندیشیده شده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با بیان اینکه ثبت کباب گلپایگان در فهرست آثار ملی کشور در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است، گفت: شیوه پخت کباب سنتی در گلپایگان از دو قرن سال پیش قدمت دارد و به عنوان یک برند محسوب می‌شود.

وی افزود: در شهرستان گلپایگان ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری وجود دارد که تاکنون ۲۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش ایمنا، شامگاه پنج‌شنبه نخستین جشنواره کباب ملی گلپایگان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و هنرمندان کشوری و گردشگران در پارک جنگلی گلپایگان برگزار شد.

در این جشنواره هنرمندان کشوری به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح پرداختند، همچنین غرفه‌ صنایع دستی، مواد لبنیاتی و غرفه‌های طبخ کباب سنتی، غرفه پخت نان داغ و غرفه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی شهرستان برپا شد.

کد خبر 346536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.