کباب گلپایگان در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود

گلپایگان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با استقبال خوبی که از جشنواره ملی کباب شد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته کباب گلپایگان به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، فریدون اله یاری شامگاه پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی کباب این شهرستان اظهار کرد: امروز در گلپایگان شاهد یک رویداد مهم و بزرگ تاریخی هستیم که عزم و جدیت مردم و مدیران شهرستان را نشان می‌دهد.

وی افزود:  گلپایگان با وجود آثار تاریخی و گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است و می‌تواند زمینه‌ رشد و گسترش گردشگری را در  شهرستان فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گلپایگان از لحاظ میراث فرهنگی یکی از شهرستان‌های مهم استان است و سنگ‌نگاره‌های آن ظرفیت خوبی در سطح بین‌المللی دارد.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار سنگ‌نگاره در دو منطقه غرقاب و کوچری گلپایگان از جاذبه‌های منحصر به فرد است.

اله‌یاری ادامه داد: این شهرستان تعداد زیادی رشته صنایع دستی دارد و به همین دلیل گلپایگان در حوزه صنایع دستی شهر در رتبه برتر استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه گلپایگان در بخش گردشگری، تاریخی و طبیعی ظرفیت های مهمی دارد، تأکید کرد: کباب گلپایگان به عنوان یک برند می‌تواند در حوزه گردشگری شهرستان نقش موثری داشته باشد.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با استقبال خوبی که از  جشنواره ملی کباب شد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته  کباب گلپایگان به زودی در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود.

کد خبر 346533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.