نوروزی: نگاه مدیران به اصفهان جهانی باشد

شهردار اصفهان گفت: درخت هویت‌ اصفهان است و وظیفه ما حفظ و نگهداری هویت این شهر پر آوازه جهانی است، نگاه مدیران کلان شهرها نیز به این شهر باید جهانی باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در نود و ششمین نشست شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی تهران در رابطه با آخرین وضعیت زاینده‌رود گفت: شهر اصفهان دارای هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است، زمانی که این تعداد واحد صنعتی وجود نداشته ۱۲ هزار هکتار فضای سبز از انواع مختلف در اصفهان موجود بوده و سلامت مردم را تأمین می‌کرده است. در حالی که امروز پنج هزار هکتار فضای سبز در مقابل هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای جمعیت بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در شهر اصفهان تنها پنج هزار هکتار فضای سبز وجود دارد، تصریح کرد: دو هزار هکتار از این فضای سبز مربوط به شهرداری است و بخش عمده‌ای از این فضای سبز به صورت تحت فشار آبیاری شده و قطره‌ای از آب شرب برای آبیاری این فضاها استفاده نمی‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از پساب‌ برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، گفت: این پساب‌ در چندین تصفیه‌خانه تهیه می‌شوند و  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوروزی با تاکید بر این که برخلاف تصور برخی افراد سرانه فضای سبز در اصفهان مازاد نیست و آب شرب برای آبیاری فضای سبزاستفاده نمی‌شود، تاکید کرد: درخت هویت‌ اصفهان  است، بنابراین وظیفه  ما حفظ و نگهداری  هویت این شهر پر آوازه جهانی است، نگاه مدیران کلان شهرها نیز به این شهر باید جهانی باشد.

کد خبر 346526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.