منافع جمعی را بر فردی ترجیح دهید/ نرخ‌های تنیس را کاهش دهید

رییس فدراسیون تنیس با درخواست از جامعه تنیس استان اصفهان گفت: کمی منافع فردی را کنار گذاشته تا منافع جمعی بر منافع فردی غلبه کند، ما در این موضوع کمی دچار مشکل هستیم و نباید تنها خودمان را ببینیم بلکه ما عضوی از جامعه هستیم که باید جامعه را ببینیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید شایسته روز گذشته _۳۱ خردادماه_ در مجمع انتخاباتی هیئت تنیس استان اصفهان با گرامی‌داشت یاد و نام شهید چمران که در ۳۱ خردادماه به شهادت رسید، اظهار کرد: شهید چمران می‌تواند یکی از الگوهای رفتاری و اخلاقی همه ما باشد.

وی با تشکر از زحمات خوروش در طی چهار سال گذشته ادامه داد:  دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات هیئت تنیس استان اصفهان به این دلیل بود که ما اصرار به ماندن خوروش داشتیم اما وی انکار می‌کرد و هرچه قدر که من و مدیرکل ورزش استان اصفهان تلاش کردیم تا خوروش دوره دوم نیز در هیئت بماند اما نشد.

اختلاف نظرمان با خوروش در راستای توسعه تنیس بود

شایسته افزود: درست است که با خوروش در برخی مسائل اختلاف سلایق زیادی داشتیم اما همه این اختلافات در راستای توسعه تنیس بود و در ادامه راه بسیاری از نظرات وی به ما کمک کرد و مهم‌ترین موضوع دوستی بین ما بود که همیشه باقی خواهد ماند. عمده‌ترین مشکلاتی که در کشور داریم به دلیل استفاده نکردن از پتانسیل‌های موجود است و اینکه با یک اختلاف نظر کوچک به جای در کنار هم بودن، مقابل هم قرار می‌گیریم اما باید تمام تلاشمان بر پایدار ماندن دوستی‌هایمان باشد.

رییس فدراسیون تنیس خاطر نشان کرد: اگر اختلاف سلیقه نباشد باید کار را تعطیل کرد چراکه اختلاف سلیقه است که می‌تواند کار را پیش ببرد و باعث بهتر شدن کارها شود، باید از خرد جمعی در مسائل استفاده کرد. قرار نیست در خرد جمعی همه با یکدیگر هم‌نظر باشند بلکه در انتها خرد جمعی است که همه هم نظر شده و کارها به جلو رانده می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات بزرگی که در دوران ریاست خوروش در هیئت تنیس استان افتاد، اظهار کرد: جدا از برگزاری دوره‌های داوری، مربیگری، استعدادیابی، آموزش در مدارس، راه‌اندازی هیئت‌های شهرستان، برگزاری مسابقات بین‌المللی جوانان، مسابقات بین‌المللی زیر ۱۴ آسیا در دوره‌های مختلف و...، اتفاقات بزرگی در چهار سال اخیر در تنیس اصفهان افتاد. با وجود اینکه شرایط برگزاری مسابقات دیویس کاپ و رعایت اصول مورد تأیید فدراسیون جهانی تنیس بسیار سخت است اما برای اولین‌بار در تاریخ مسابقات، رقابت‌های دیویس کاپ در شهری غیر از تهران برگزار شد که تیم ملی تنیس کشورمان در گروه دوم  ماندگار شد.

شایسته ادامه داد: همچنین میزبانی مجمع عمومی رؤسای هیئت‌های استانی در سال گذشته و برگزاری گردهمایی با شکوه اهالی تنیس اصفهان در سالروز میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) در نوع خود بی‌نظیر بود و الگوی بسیار خوبی برای استان‌های دیگر شد تا باعث تکرار این گردهمایی شوند، اینها از دیگر اتفاقات خوبی بود که در دوران ریاست خوروش در هیئت تنیس استان اصفهان افتاد.

منافع جمعی را بر منافع فردیتان ترجیح دهید

رییس فدراسیون با درخواست از جامعه تنیس استان اصفهان گفت: کمی منافع فردی را کنار گذاشته تا منافع جمعی بر منافع فردی غلبه کند، ما در این موضوع کمی دچار مشکل هستیم و نباید تنها خودمان را ببینیم بلکه ما عضوی از جامعه هستیم که باید جامعه را ببینیم.

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که ظرفیت تنیس ایران با کندی پیش می‌رود همین موضوع است، اگر منافع جمعی را بر منافع فردی‌مان ترجیح دهیم اتفاقات بزرگی در تنیس کشورمان خواهد افتاد. در شش سال اخیر تعداد زمین‌های تنیس در کشور نزدیک به سه برابر شده است که نشان‌دهنده توسعه ورزش ما و اعتماد مردم به ورزش است. 

شایسته با بیان اینکه عضویت در هیئت رییسه فدراسیون آسیایی نشان دهنده اعتماد فدراسیون آسیایی تنیس به ایرانیان است، افزود: در فدراسیون جهانی تنیس نیز جایگاه خوبی داریم و عضویت بانوی ایرانی در کمیته بانوان فدراسیون جهانی تنیس اتفاق بزرگی برای تنیس کشور است که برای اولین‌بار در تاریخ تنیس کشور اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به زحمات روسای قبلی هیئت تنیس استان گفت: رحیمی بار سنگینی به دوش دارد و از او می‌خواهم همه خانواده تنیس را به کار گیرد، چه دوست، چه دشمن، چه منتقد و چه همراه. هر جایگاهی منتقد نداشته باشد تبدیل به مرداب می‌شود و هیچ اتفاقی درآن نمی‌افتد. باید انتقادات را پذیرفت فارغ از اینکه چه کسی انتقاد کرده است.

در حوزه بانوان فعالیت بیشتری داشته باشید

رییس فدراسیون تنیس تأکید کرد: اصفهان در حوزه بانوان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مؤمن‌زاده نایب‌رییس هیئت باید فعالیت بیشتری داشته باشد. حوزه بانوان در فدراسیون به اندازه حوزه آقایان برای ما اهمیت دارد و این شعار نیست و در عمل هم همینطور است.

وی افزود: در ستاد عالی بازی‌های آسیایی اول از بانوان دفاع می‌کنم و سه سهمیه بانوان را می‌گیرم و بعد درباره آقایان حرف می‌زنم. برای اولین‌بار است که ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا  شش سهمیه دارد و باید برای آن تلاش کنیم و نتیجه خوبی به دست آوریم. البته انتظار کسب مدال نداریم اما انتظار داریم بازیکنانمان خوب بازی کنند چراکه ایرانی‌ها نشان داده‌اند هر کجا اراده کنند به خواسته خود دست پیدا می‌کنند و نمونه آن هم بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بود و مقام معظم رهبری نیز در پیامی فرمودند «بازی دیشب شما عالی بود، خدا قوت».

شایسته تأکید کرد: خواهشمندم قدرت جذب را با کاهش نرخ‌ آموزش تنیس فراهم و افزایش دهید چراکه این افزایش نرخ‌ها یکی از دغدغه‌های ما است چون باعث می‌شود خانواده‌ها به سمت رشته‌های ورزشی دیگری روی آورند.

وی گفت: روزی که احساس کنم یک فرد تنیسی نه غیر تنیسی، می‌تواند بهتر از من فدراسیون تنیس را اداره کند از فردای آن روز سرکار نمی‌روم و این موضوع را روز اولی هم که وارد فدراسیون تنیس شدم گفته‌ام و الان نیز تکرار می‌کنم.

انتظارات زیادی از استان اصفهان دارم

رییس فدراسیون تنیس اضافه کرد: صحبت‌های امروز من درد و دل ۹ ساله در استان اصفهان است که امروز سرباز کرده است. باید جمع موفق باشد نه تک تک افراد و همه باید در اصفهان برای سرمایه‌های تنیس تلاش کنند.

شایسته تصریح کرد: راه‌اندازی مدارس، فعال کردن تنیس در شهرستان‌ها، راه‌اندازی لیگ استانی، حضور چندین نماینده آقا و خانم استان اصفهان در لیگ برتر، میزبانی از مسابقات بزرگ تنیس در اصفهان، به کارگیری نیروهای جوان در کنار پیشکسوتان از جمله درخواست فدراسیون از هیئت تنیس استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پتانسیل‌های خوبی در تنیس دارد، اضافه کرد:  من از استان اصفهان انتظار زیادی دارم و یک استان پویا در تنیس می‌خواهم، باید اتفاقات بزرگی که در گذشته در این استان افتاده و پایه‌گذاری شده به نقطه قوت خود برسد. تا پنج سال گذشته شعار ما در تنیس کشور توسعه کمی بود اما از ابتدای سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ شعار فدراسیون تنیس توسعه کیفی است.

کد خبر 346522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.