تنها ۳۶ درصد از پست‌های اداری دادگستری اصفهان متصدی دارد

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان اصفهان محسوس است به گونه‌ای با چهار هزار و ۶۰۰ کارمند تنها ۳۶ درصد از پست‌ های اداری مراکز دادگستری استان اصفهان متصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد خسروی‌وفا ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش هفته قوه قضاییه و تجلیل از بازنشستگان این عرصه اظهار کرد: آیت‌الله شهید بهشتی فردی بزرگوار و به حق مجسمه تقوا و تندیس عدالت بود، همان شهید بزرگواری که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، معمار بزرگ دستگاه قاضایی اسلامی بود، اما بالاترین تعبیر را امام (ره) نسبت او داشتند که فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت و مظلوم بود و مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود.

وی با بیان اینکه دادگستری در زمان جنگ تحمیلی یازده هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: برای دستگاه قضایی استان اصفهان افتخار است که ایثارگران بسیاری در درون این دستگاه خدمت می‌کنند. اکنون ۱۰۸ نفر از فرزندان شهدا در دورن این دستگاه مشغول به خدمت هستند، فکر نکنید آنها غریبه و بیگانه هستند بلکه خیر و برکتی برای دستگاه قضا است.

رییس کل دادگستری استان اصفهانبا بیان اینکه  دستگاه قضایی در استان اصفهان به رعایت قانون امور ایثار گران مقید است، گفت: سعی بر این شده تا سهم ۲۵ درصدی آنها را رعایت کند، اما شاید کمتر دستگاهی باشد که بیش از یک چهارم خدمتگزاران آن از ایثارگران باشند.

خسروی‌وفا در رابطه با خواسته‌های این دستگاه خطاب به مشاور قضایی رئیس قوه قضایی گفت: از آنجایی که جنابعالی از قضات قدیمی کشور هستید و فراز و فرود این دستگاه را بهتر از هر کسی می‌شناسید، با نیت انتقال بخشی از زحمات همکارانم را به شما ابلاغ می‌کنم؛ با همه تلاشی که تاکنون کرده‌ایم، به دلیل کمبودهایی که از آن آگاهیم و شاید مختص استان اصفهان نباشد و همه استان‌ها را درگیر کرده باشد، احساس می‌شود استان اصفهان بیش از همه استان‌ها مشکلات را لمس می‌کند.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان اصفهان محسوس است به گونه‌ای با چهار هزار و ۶۰۰ کارمند تنها ۳۶ درصد از پستهای اداری مراکز دادگستری استان اصفهان متصدی دارد.

کد خبر 346501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.