برشان: توسعه دیپلماسی شهری برای جذب گردشگر ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه دیپلماسی شهری باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان ارزش‌ها فرهنگ کشور و شهر را به دیگر نقاط دنیا صادر کرد و متقابلا از علم و فرهنگ دیگر کشورها نیز بهره‌ برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه کارآفرینی و توسعه گردشگری دو هدف فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان در پنجمین دوره است، اظهار کرد: باید توجه داشت که اصفهان مهد صنایع دستی است و بسیاری از رشته‌های صنایع دستی در این شهر مستقر است.

وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه صنایع دستی و توسعه گردشگری نیاز به حضور توریست دارد، اضافه کرد: هر گونه اقدام در حوزه توسعه گردشگری در واقع کمک به اقتصاد شهر است و از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تمام هم و غم مدیریت شهری و شواری شهر این است که تا حد امکان موانع را برای توسعه گردشگری مرتفع کند، افزود: اصفهان با ظرفیت‌هایی که دارد، باید در این زمینه پیشتاز باشد و این در حالی است متأسفانه علی‌رغم فعالیتهای صورت گرفته در مقایسه با رقبای دیگر و رفقای دیگرمان در شهرهای دیگر تا حدودی از قافله جا مانده‌ایم و باید همت بیشتری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در کشور شهرهایی مانند تبریز، یزد و شیراز گوی سبقت در زمینه جذب گردشگر را از اصفهانی‌ها ربودهاند، اظهار کرد: البته موفقیت این دو شهر افتخار ماست ولی فعالیت‌های ما نقصانی است که باید برطرف شود.

برشان با تاکید بر اینکه هر یک از شهرهای کشور پتانسیل خاصی در جذب گردشگر دارند، افزود: مجموع پتانسیل‌های شهرهای کشور نمی‌تواند با  گنیجه کلان‌شهر اصفهان برابری کند و از این رو اصفهان به لحاظ ظرفیت‌های مورد نیاز برای جذب گردشگر هیچ چیز کم ندارد و بهانه‌ای در خصوص قصور در جذب گردشگر پذیرفته شده نیست.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما در بحث جذب گردشگر در سطح ملی قابل حل و فصل است، گفت: باید با توسعه روابط معقول و منطقی در سطح بین‌المللی و برداشتن موانع در این زمینه توسعه گردشگر را داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا برای ایجاد شغل در صنعت گردشگری یارانه پرداخت می‌شود، اظهار کرد: برنامه ریزی مسئولان کشور و استان نیز باید همین روند را دنبال کند.

وی با بیان اینکه بر اساس احادیث باید برای شکوفایی بهتر و کسب علم و دانش باید با فرهنگ‌های دیگر کشورهای دنیا نیز آشنا شویم، گفت: توسعه دیپلماسی شهری باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان ارزش‌ها  فرهنگ کشور و شهر را به دیگر نقاط دنیا صادر کرد و متقابلا از علم و فرهنگ دیگر کشورها نیز بهره‌ برد.

برشان با بیان اینکه برخی از کج اندیشان تصور می‌کنند که اگر توریست وارد کشور بشود بد آموزی دارد، افزود: من به جد معتقدم و اثبات می‌کنم که توریستی که وارد ایران می‌شود توریست فرهنگی است و برای دیدن میراث تاریخی و مجموعه جاذبه‌های فرهنگی و پتانسیل‌های دیگر از جمله صنایع دستی وارد کشور می‌شود.

کد خبر 346486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.