بهترین سن یادگیری زبان در کودکان چه سنی است؟

همه می دانند که کودکان نسبت به بزرگسالان زبان های جدید را زودتر یاد می گیرند، اما بهترین سن برای یادگیری یک زبان جدید چه سنی است؟ مطالعات جدید موفق به کشف یک بازه زمانی شده که بهترین سن برای یادگیری زبان است.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از Tech Times، یادگیری یک زبان جدید نیاز به زمان، مهارت و تلاش جدی دارد و البته ممکن است برای برخی از افراد آسان تر از دیگران باشد اما مسلم است که بچه ها زبان دوم را سریع تر از بزرگسالان می آموزند و می توانند به راحتی حتی درسطح زبان مادری خود زبان جدید را یاد بگیرند.

بررسی ها در مطالعه جدیدی که توسطMIT انجام شده نشان می دهد برای یادگیری زبان جدید یک دوره حیاتی وجود دارد که یادگیری زبان دوم و یادگیری یک مهارت جدید پس از این دوره سخت تر می شود، براساس این مطالعه، بهترین زمان برای یادگیری زبان جدید درکنار زبان مادری ، تا سن ۱۰ سالگی است. کودکان زیر ۱۰ سال می توانند به راحتی اطلاعات را جذب کرده و زبان جدید را زودتر  یاد بگیرند. نوجوانان حتی تا ۱۸ سالگی هم می توانند مهارت های عالی در تسلط بر دستور زبان یک زبان جدید را نشان دهند، اما همه چیز بعد از این زمان کمی سخت می شود.

محققان ۶۷۰ هزار نفر از ملیت ها و سنین مختلف را ارزیابی کردند تا مهارت های دستوری در سنین مختلف برای یادگیری زبان دوم را بررسی کنند. کم سن ترین کسانی که در این مطالعه شرکت کردند، ۱۰ سال داشتند. اکثریت افراد در ۲۰ یا ۳۰ سالگی بودند. داده های جمع آوری شده، محققان را به این نتیجه رسیده است که دوران کودکی بهترین زمان برای یادگیری دستور زبان جدید است، اما توانایی در طول سال های نوجوانی نیز نسبتا قوی است.

یادگیری زبان جدید بعد از ۱۸ سالگی سخت می شود

با این حال، پس از ۱۸ سال، افراد دیگر نمی توانند به سطح مهارت هایی که در زبان مادری دارند در یک زبان جدید دست یابند؛ هرچند ممکن است هنوز بتوانند به سرعت مطالب را  یاد بگیرند اما کار یادگیری کمی سخت می شود. تقریبا بهترین دوره یادگیری تا حدود ۱۷ یا ۱۸ سالگی است. پس از آن شما خانه خود را ترک می کنید، شاید تمام وقت کارکنید یا دانشجو باشید و زمان کمتری را خواهید داشت. بعد از این سن هنوز هم ممکن است زبان جدیدی را به عنوان یک بزرگسال به یاد بیاوریم، اما کار یادگیری کمی سخت تر و پیچیده تر از دوره کودکی است.

کد خبر 346485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.