برخی به جای اصل توصیه‌های رهبر انقلاب، به حواشی آن می پردازند

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: باتوجه به سیاست های اخیر آمریکا و به وجودآمدن تلاطم های سیاسی و اقتصادی، در شرایط فعلی به وحدت بیشتری نیازمند هستیم.

محمد کیهانی در مورد بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری درمورد لزوم واهمیت امید، نشاط اجتماعی و داشتن وحدت و همدلی درجامعه به خبرنگار ایمنا گفت: امید، وحدت و نشاط اجتماعی کلیدی‌ترین واژه‌هایی هستند که کشور ما در مقطع فعلی به آنها نیاز دارد و کلید واژه آرامش درکشور، کلیدواژه روبرو شدن با مشکلات سیاسی و اقتصادی است.

وی گفت: در بیانات رهبر انقلاب، کلیدواژه‌های نشاط اجتماعی، وحدت و امید به صورت خیلی خوبی شناسایی و در کنار هم بیان شده است، در نماز عیدفطر امسال بر این واژه ها به صورت کامل تاکید شد و اگر صحبت های ایشان را به صورت کامل و موردی پیگیری کنیم، این کلیدواژه‌ها به طور  اساسی  و مدام در این سخنرانی تکرار شده است.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از گروه‌های سیاسی و برخی از متولیان امر سیاست در جامعه به این موارد پایبند نیستند، در نتیجه امروز  شاهد هستیم مسئولان هرکدام از دریچه و با زاویه دید خود به این مسئله می نگرند و در جاهایی هم بر اساس برداشت شخصی خود تصمیم گرفته و عمل می کنند و تا حدودی جامعه را تحت الشعاع حرف‌های خود قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در دو سال اخیر در نماز عید سعید فطر، مداحی که جانبدارانه و با زبان پوپولیستی حرف می زند و کلید واژه هایی مانند وحدت، امید و همدلی و نشاط اجتماعی را از بین می برد. از این گونه مداحی کردن به این نتیجه می‌رسیم که هر کس به جای اینکه وظیفه خودش را انجام دهد، سعی در حاشیه سازی دارد.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان خاطرنشان کرد: این در حالی است که وجود امید در اجتماع باعث می شود فضای خوبی در جامعه حاکم و به دنبال آن جامعه پر از نشاط اجتماعی شود، اگر هر کدام از این سه ضلع و سه واژه نشاط اجتماعی، امید و وحدت نباشند دو ضلع دیگر تخریب می شوند و از بین می روند.

انگشت اتهام را به سمت مسئولان دراز کردن، کار درستی نیست

کیهانی گفت: برخی رسانه‌ها نیز به جای اینکه به صحبت‌های مقام معظم رهبری بپردازند بیشتر به حواشی آن پرداخته اند، ولی باید اذعان کرد که در حال حاضر شرایط کشور ما شرایط ویژه و خاصی است و این‌گونه انگشت اتهام را به سمت مسئولان دراز کردن، کار درستی نیست؛ در مقطع کنونی به امید بیشتری نیاز داریم تا بر مشکلات فائق آییم.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان تاکید کرد: نمی‌توان ناهی، نهی از منکر شد و نمی‌توان بخشی از این مداحی ها را که در قالب امر به معروف انجام‌ شده را هم نادیده  گرفت، اما اینکه از زبان چه کسی وازچه جایگاهی گفته شده مهم است.

وی افزود: در سال گذشته و امسال مداح این مراسم با گرایش‌های خاص خود انگشت اتهام را به سوی همه مسئولان نظام گرفت، به نظرم این‌گونه کارهاصورت خوشی ندارد، هر سخن مکان و زمان خاص خود را دارد و باید در وقت خود گفته شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاد آورشد: باید به پیام رهبری توجه کرد نه اینکه فقط به دلخواه از یک دریچه ویک زاویه به آن نگریست، همه می دانیم  نشاط بدون وحدت و امید ممکن نیست.

مداحان باید به کار اصلی خود بپردازند

وی تاکیدکرد: عید فطر نشان‌دهنده وحدت و همبستگی مسلمانان در این روز خاص است، نمی‌توان در این روز انگشت اتهام را به سوی دیگران گرفت و با متهم کردن مسئولان و نقد بی رحمانه، وحدت را نشانه گرفت؛ آیا اینگونه مداحی کردن باعث نشاط اجتماعی و امید جامعه است؟

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان اظهار کرد: وقتی چهل سال نظام دست این مسئولان بوده  و حال انگشت اتهام به سوی آنها گرفته و همه  آنها یکسان دیده می شوند، دستاوردی جز یأس و نامیدی در جامعه به دنبال ندارد؛ این در حالی است که مسئولان وظیفه شناس هم دراین جمع بوده اند که به وظایف خود به درستی عمل می کنند.

وی خاطر نشان کرد: آیا همه مسئولان نظام  که در صف اول بودند مورد نقد هستند؟ هر کس در جایگاه خود تخلف کرده، باید شناسایی و به جامعه معرفی شود؛ چراکه  این افراد باعث ناامیدی و ازبین رفتن وحدت و امید مردم می شوند.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان افزود: قابل قبول نیست در روزی که قرار است ندای وحدت شنیده شود، ندای مداحی را از تریبونی مقدس بشنویم که اصل پیام وحدت رهبری را  زیر سوال برده و این کار یعنی اینکه بیشتر به حواشی توجه شده و اصل گفته های رهبری را نادیده گرفته است.

کیهانی اظهار عقیده کرد: مداحان باید به کار اصلی خود بپردازند و اگر قرار است به عنوان یک مصلح اجتماعی حرفی بزنند، باید در جایگاه و از تریبون خاص خود صحبت کنند نه از یک تریبون همگانی که فضای جامعه رامتشتت کنند.

کد خبر 346463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.