صرف هزینه در بخش اجتماعی، سرمایه گذاری است

کاشان - رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یکی از دغدغه های سلامت افزایش شیوع سرطان در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، ابراهیم کوچکی، در نخستین نشست مجمع سلامت شهرستان اظهار کرد: عوامل تغذیه ای، محیطی و شغلی از عوامل قابل پیشگیری در این زمینه است که بایستی به صورت جدی مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته که با لحاظ نمودن اصول علمی نقش کلیدی خود را در این زمینه ایفا کند.

وی، با اشاره به ابعاد سلامت به جنبه های معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی گفت: امروزه حوزه سلامت در بهترین حالت می تواند ۲۵ درصد سلامت جامعه را تامین کند و برای تامین و ارایه خدمات با کیفیت نیازمند مشارکت تمام ارگان ها و سازمان های مرتبط در این راستا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، سوانح و حوادث را از دیگر عوامل جدی تهدید کننده سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: اگرچه وزارت بهداشت متولی سلامت است و رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان را برعهده دارد، اما عواملی مانند وسیله نقلیه، جاده، قوانین و مقررات، فرد و ... نیز در آن نقش دارند و توجه به مدیریت و کنترل همه عوامل مذکور قبل از وقوع حوادث ضروری است.

کوچکی با اشاره به دیگر مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و ... تصریح کرد: آموزش، اطلاع رسانی و راهنمایی در این راستا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی، با بیان اینکه اجتماعی شدن، در ارتقاء سلامت با اهمیت است، تصریح کرد: مشارکت دستگاه های دولتی فرهنگ ساز بین بخشی و مردم از اصلی ترین ارکان تحقق این مهم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: دولت به دلیل محدودیت در تامین منابع به تنهایی نمی تواند برای تقویت اقدامات در حوزه سلامت کاری انجام دهد و نیازمند مشارکت افراد، سازمان های مردم نهاد و خیران در این حوزه است.

عباسعلی قپانی پور، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان نیز در این آیین گفت: قبل از ورود به بحث درمان باید در زمینه پیشگیری اقدامات ویژه ای را انجام داد و موضوع خود مراقبتی و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی را با اهمیت برشمرد.

وی، با اشاره به مسائل و مشکلات اجتماعی افزود: بایستی در این زمینه سرمایه گذاری کرد و آموزش های لازم را به مردم به ویژه نسل جوان ارایه داد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: صرف هزینه در بخش اجتماعی حوزه سلامت هزینه قلمداد نمی شود، بلکه سرمایه گذاری است.

کد خبر 346461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.