۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
شادی ناتمام ایران با پرچم کمک داور

دیدار تیم‌های ایران و اسپانیا با تک گل تصادفی دیگو کاستا به سود اسپانیا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور دوم گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته به وقت ایران، تیم‌های اسپانیا و ایران در ورزشگاه کازان به مصاف هم رفتند که این دیدار با گل دقیقه ۵۴ دیگو کاست به سود اسپانیا به پایان رسید.

ورزشگاه: کازان

گل‌: دیگو کاستا (دقیقه ۵۴) برای اسپانیا

اخطار: وحید امیری (دقیقه ۷۹) و امید ابراهیمی (دقیقه ۹۰+۲) از ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان،  مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی (۶۹- میلاد محمدی)، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، وحید امیری (۸۶- سامان قدوس)، مهدی طارمی،  سردار آزمون و کریم انصاری فرد (۷۴- علیرضا جهانبخش)

سرمربی: کارلوس کی روش

اسپانیا: داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، دنی کارواخال، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایسکو، داوید سیلوا، آندرس اینیستا (۷۱- کوکه)، لوکاس واسکز (۷۹- مارکو آسنسیو) و دیگو کاستا (۸۹- رودریگو مورنو)

سرمربی: فرناندو هیِرو

داور: آندرس کنها (اروگوئه)

شرح بازی:

سخت‌ترین دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی برابر اسپانیا برگزار می‌شد که ایران با ۳ امتیاز دیدار قبلی روحیه مضاعفی برای کسب امتیاز و زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود داشت.

بازی همانطور که پیش بینی می‌شد کاملاً در اختیار اسپانیا قرار داشت و ستاره‌های این تیم در اکثر مدت بازی با پاس کاری و طراحی حملات پشت اتوبوس دفاعی ایران به دنبال رخنه‌ای برای نفود به قلب دفاع ایران بودند. دفاع جانانه و بازی هوشمندانه ایران در نیمه نخست موفقیت آمیز بود و به جز یکی دو مورد اجازه ایجاد موقعیت به لاروخا نداد.

در آغاز نیمه دوم و در حالی که هنوز ۱۰ دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود روی فشار حملات اسپانیا بالاخره مقاومت ایران شکست و دیگو کاستا البته به لطف اشتباه ناخواسته رضاییان در دفع توپ، به طور تصادفی دروازه ایران را باز کرد. پس از این گل، ایران کمی از لاک دفاعی بیرون آمد و دقایقی بعد روی یک ارسال سعید عزت اللهی دروازه اسپانیا را باز کرد اما کمک داور با اعلام آفساید او، گل را مردود اعلام کرد تا تنها حسرت برای ایرانی‌ها باقی بماند.

ایران چند موقعیت نسبتاً جدی برای به تساوی کشاندن بازی داشت اما در مجموع اسپانیا با کنترل بازی و حفظ تک گل ارزشمند خود موفق به پیروزی و کسب ۳ امتیاز این دیدار شد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۵۴- اسپانیا)- دیگو کاستا در بین مدافعان ایران صاحب توپ شد و پس از اینکه رضاییان توپ را به جای کاستا کوباند توپ وارد دروازه ایران شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۴- ضربه ایستگاهی سیلوا با برخورد به بدن آزمون در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۴۵+۱- حرکت در عرض سیلوا پشت محوطه جریمه ایران با ضربه خطرناک او همراه شد که توپ پس از برخورد به پورعلی گنجی راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۹- ارسال کرنر روی دروازه ایران پس از اثر راموس با ضربه بوسکتس همراه شد که توپ را بیرانوند دفع کرد.

دقیقه ۵۰- شوت محکم بوسکتس را علیرضا بیرانوند در دو ضرب دفع کرد.

دقیقه ۵۳- پرتاب اوت بلند امیری پس از دفع پیکه به انصاری‌فرد رسید که ضربه سنگین او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- ارسال ابراهیمی از سمت راست با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد که با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳- ارسال رضاییان در محوطه جریمه به عزت اللهی رسید و او با کنترل و ضربه‌ای محکم دروازه را باز کرد اما پس از خوشحالی بازیکنان ایران، داور اعلام آفساید کرد تا خوشحالی ایرانی‌ها بی ثمر باشد.

دقیقه ۸۲- پس از اینکه امیری از بین پاهای پیکه توپ را رد کرد ارسال او به تیر دوم به طارمی رسید که ضربه سر خطرناک طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

در دقیقه ۶۳ ایران توسط عزت اللهی به گل رسید تا ایرانی‌ها حسابی به خوشحالی بپردازند اما ثانیه‌هایی بعد داور با اعلام آفساید جشن بازیکنان ایران را خراب کرد.

بهترین بازیکن:

دیگو کاستا با تک گل ۳ امتیازی خود در کنار ایسکو و بوسکتس از بهترین‌های این دیدار بودند.

کد خبر 346453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.