یارانه‌های دولتی جوابگوی خدمات نیست

خوانسار- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: دولت به این نتیجه رسیده است که کار با دید دولتی با کیفیت خوبی اجرا نمی شود بلکه با دید غیر دولتی کار با کیفیت و کمیت بهتری در سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره‌ای انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، مرضیه فرشاد در دیدار با فرماندار خوانسار اظهار کرد: ضرورت احداث خانه رفاه کودک  که برای کودکان زیر شش سال در نظر گرفته شده به خوبی احساس می شود.

وی گفت: از مسئولان این شهرستان برای دعوت خیران برای اجرای پروژه‌های خیرساز که زمینه رشد، توسعه و اقتصاد شهرستان خوانسار را به همراه دارد، قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۱۵ سال گذشته ۹۵ درصد فرایندهای سازمان بهزیستی دولتی بود، اما براساس مصوبه ماده ۴۴ قانون به تدریج رویکرد سازمان به سمت بخش غیردولتی تغییر داده شد.

وی افزود: به دلیل محدویت منابع مالی خدمات سازمان بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شد، به همین دلیل به تدریج شاهد کاهش مراکز دولتی از جمله مهدهای کودک‌ و مراکز توانبخشی به بخش خصوصی بوده ایم.

فرشاد با بیان این‌که در استان اصفهان تنها چهارمهد کودک دولتی، یک مرکز مشاوره دولتی و مرکز مشاوره ژنتیک وجود دارد، افزود:  دولت به این نتیجه رسیده است که کار با دید دولتی با کیفیت خوبی اجرایی نیست بلکه با دید غیر دولتی کار با کیفیت و کمیت بهتری در سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره‌ای انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه یارانه های دولتی جوابگوی خدمات نیست، گفت: بهترین راه برای فرهنگ سازی در راستای سلامت روان در بین مردم بیمه شدن خدمات مشاوره ای است تا سلامت روان در کنار سلامت جسم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته بر اساس شرایط جغرافیایی استان، پوشش دهی اورژانس اجتماعی صورت می گرفت، اما سال گذشته برای شهرهای بالای۵۰ هزار نفر مجوز راه‌اندازی اورژانس اجتماعی صادر شد.

وی افزود: سال گذشته اورژانس اجتماعی در شهرستان سمیرم، بهارستان و تیران راه اندازی شد و در سال جاری در شهرستان نایین و فولادشهر راه‌اندازی می‌شود.

فرشاد گفت: برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی نیاز به شش نیروی تخصصی و دو نیروی غیر تخصصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعزام اورژانس تنها در فاصله ۳۵ کیلومتر بیشتر انجام نمی شود، گفت:  اورژانس اجتماعی گلپایگان به دلیل بعد مسافت خارج از شهرستان نمی‌تواند مأموریت داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان خوانسار با وجود خیران می توان اورژانس اجتماعی بیشتری راه اندازی کرد، تصریح کرد: نیاز به اورژانس اجتماعی دلیل بر افزایش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه نیاز به خدمات دهی بیشتر است.

کد خبر 346442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.