صدای قلم خوشنویسان در پیچ و خم ترنج‌ها

شین، کشیده و در انتهای قاف گم می شود، نقطه ها در پیچ و خم ترنج ها بازی می‌کنند و گویی میم جای خود را از همان اول گم کرده است و همراه با تذهیب، نقشی از خاطره می‌زند. مشق است که با عشق، استاد را به بازی گرفته است... .

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نگارخانه صفوی میزبان آثار خوشنویسی و تذهیب هنرمندانی است که هنوز هم صدای فریاد قلم‌هایشان از پشت شیشۀ قاب‌ها به گوش می‌رسد... نمایشگاه "مشق ترنج" این روزها با برگزاری ورکشاپ ها، قلمی شده است تا هنر خوشنویسی و تذهیب را بر دل علاقه‌مندان نقش کند.

امیر رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "مشق ترنج" یک مجموعه نمایشی و آموزشی است که به آثار خوشنویسی و تذهیب اختصاص دارد. در این مجموعه بیش از ۷۰ اثر از آثار پیشکسوتان و هنرجویان در سطح‌های بالا در نگارخانه صفوی به نمایش گذاشته شده است.

وی که نمایشگاه‌گردان "مشق ترنج" است با بیان اینکه در کنار نمایش آثار بخشی از کار را به ترویج هنر اختصاص می دهیم، ادامه داد: ورک‌شاپ‌ها(کارگاه‌های) مشق ترنج هر شب توسط اساتید شکت‌کننده، در محل برگزاری این نمایشگاه یعنی در نگارخانه صفوی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان به هنر می‌توانند تا سه‌شنبه ۵ خردادماه از این ورکشاپ‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برای نزدیک شدن ارتباط مردم و هنر از هیچ فعالیتی دریغ نمی کنیم، گفت: با توجه به اینکه بعضی از رخدادهای هنری در گالری‌های خصوصی برگزار می‌شد و مخاطبان خاص خود را داشت و ازسویی دیگر با این هدف که هنر بیشتر میان مردم حضور داشته باشد، از مکان‌های پر رفت و آمدی مانند خانه صفوی برای برگزاری پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

رجایی ادامه داد: برگزاری ورکشاپ‌ها کمک بزرگی به آشنایی هرچه بیشتر مردم با هنر می‌کند و هم‌چنینبرای یادگیری و حتی شکفتن استعداد در کودکان و نوجوانان نیز  ایجاد انگیزه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نمایشگاه، تولید دانش با محوریت آثار هنری است، تصریح کرد: در اختتامیه نمایشگاه "مشق ترنج" که چهارشنبه ششم تیرماه برگزار می‌شود، از اساتید دانشگاه دعوت می‌کنیم تا در کنار یکدیگر درباره آثار هنری به بحث بنشینیم.

نمایشگاه‌گردان "مشق ترنج" افزود: در کنار تمام هدف‌هایی که دنبال می‌کنیم اقتصاد هنر نیز از هدف‌های ما است تا ضمن اهمیت دادن به بازار هنر بتوانیم فضای پویایی را در بازار هنری ایجاد کنیم و جامعه هنری نیز می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ۴۴ هنرمند از اصفهان و شهرهای دیگری مانند تبریز در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: امیدواریم که در حوزه خوشنویسی اتفاقی ملی را شاهد باشیم و اصفهان نیز مانند گذشته که مرکز هنر بوده است در دوران معاصر نیز مرکزی برای تجمع هنرمندان باشد.

رجایی گفت: نمایشگاه "مشق ترنج" با همکاری مینا حسن‌زاده برگزار می‌شود و عاطفه یزدانی نیز به عنوان دستیار نمایشگاه‌گردان مشارکت دارد.

به گزارش ایمنا، ورکشاپ‌های خوشنویسی و تذهیب مشق ترنج از ۲۸ خرداد در خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ آغاز شده است و تا ششم تیرماه میزبان علاقه‌مندان هنر خواهد بود.

کد خبر 346439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.