روشن:شب‌های اصفهان برای توریست‌ها زنده شود

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی خوبی دارد اما باید این ظرفیت‌ها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان با بیان اینکه اصفهان از همه ابعاد از جمله فرهنگی، تاریخی، هنری و غیره، قطب گردشگری است، اظهار کرد: اصفهان ظرفیت و پتانسیل مهمترین بخش گردشگری ایران را دارد اما موضوع مهم، فراهم کردن بسترهای لازم برای این بخش است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از لحاظ منابع طبیعی و تاریخی اماکن خوبی دارد که می‌توان آن‌ها را در اختیار گردشگران قرار داد، ادامه داد: اصفهان از نگاه صنعت، هنر، صنایع دستی و موسیقی حرف برای گفتن دارد و نیاز به تقویت داشته تا بتوانیم آن‌ها را در اختیار گردشگران قرار دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد آرامش در کنار ظرفیت‌های موجود برای توریست‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد تا آن‌ها احساس آرامش کرده و از حداکثر زمانشان نیز به خوبی بهره‌مند شوند. باید فرودگاه، مسیر ورودی شهر، حمل و نقل، محل اسکان و محل رفت و آمد در شهر و ارتباط‌گیری توریست‌ها با شهروندان، به شکلی باشد که توریست‌ها و گردشگران بتوانند به راحتی در شهر تردد کنند.

وی با اشاره به پتانسیل های اصفهان در زمینه جذب گردشگر سلامت خاطرنشان کرد: توریست‌ها می‌توانند از امکانات شهرک سلامت که به تازگی در اصفهان تأسیس و شروع به کار کرده است، استفاده کنند.

روشن دلیل ماندگاری کم گردشگران در اصفهان را فراهم نبودن تمام امکانات برای اسکان آن‌ها دانست و اظهار کرد: باید همه امکانات و شرایط برای اسکان توریست‌ها در شهر فراهم باشد.

وی استفاده حداکثری توریست‌ها از مدت زمانی که در شهر اصفهان اسکان دارند را مهم دانست و ادامه داد: متأسفانه در اصفهان تقریباً از غروب به بعد هیچ برنامه‌ای برای توریست‌ها و گردشگران نداریم در صورتی‌که می‌توانیم شب‌های اصفهان را زنده نگه داریم و پیرو همین موضوع زنده‌سازی چهارباغ که یکی از محورهای تاریخی است را در شورای اسلامی شهر نیز مطرح کرده‌ و آن را پیگیری می کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای سایر محورهای تاریخی نیز باید برنامه‌هایی مانند تئاتر، موسیقی، شعرخوانی، نقدخوانی که معرف فرهنگ و هنر ما است برای شب های اصفهان تدارک دید تا توریست‌ها پس از بازدید از اماکن تاریخی در روز، در طول شب‌ها نیز از این برنامه‌ها استفاده و اوقات شادی را سپری کنند.

وی گفت: سرویس یهداشتی یکی از ساده‌ترین نیازهای یک توریست است که ساخت آن در اماکن تاریخی را در جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید می‌شود و تا حدودی به انجام رسیده اما نیازمند توجه ویژه‌ است.

کد خبر 346436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.