ساماندهی اقتصاد و کاهش آثار تحریم‌ها اولویت نخست دولت است

رییس دفتر رییس جمهور گفت: رییس جمهور برای ساماندهی وضعیت اقتصاد کشور جلسات متعددی طی هفته‌های گذشته با فعالان اقتصادی بخش های خصوصی و دولتی برگزار کرده و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضوع تحریم‌های آمریکا در هفته‌های گذشته به دلیل تبلیغات بیش از حد خود آمریکا و عوامل آن در منطقه و اتاق جنگ روانی که به این منظور ایجاد کرده‌اند و با خبرسازی‌های دروغین، افکار عمومی کشورمان را تا حدودی تحت تأثیر قرار داده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: رییس جمهور طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی با فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های ذیربط با موضوع ساماندهی وضعیت اقتصادی تشکیل داده است و در این رابطه و بخصوص تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

 واعظی افزود: امروز در انبارها هیچ گونه مشکلی در زمینه ارزاق عمومی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات وجود ندارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به راحتی می‌توانیم امور خود را به خوبی پیش ببریم

لزوم ستاد رسانه ای به منظور مقابله با جنگ روانی دشمن

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره تصمیمات جلسه سران قوا، گفت: در این جلسه تصمیمات بسیار خوبی در زمینه مسایل اقتصادی اتخاذ گردید و مقرر شد برای هزینه کردن ارزی که در اختیار داریم و نیز افزایش تولید و رفاه عمومی اولویت‌بندی لازم انجام شود. همچنین تصمیم گرفته شد تا مدیران با توجه به منافع ملی و مردم تصمیمات شجاعانه و به موقع داشته باشند، در این جلسه همچنین بر خصوصی‌سازی واقعی و نیز بر وجود ستاد رسانه ای به منظور مقابله با جنگ روانی دشمنان تأکید شد.

 واعظی  گفت: رییس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی و اینکه دستگاه‌های دولتی باید صرفه‌جویی را ابتدا از خود شروع کنند،  درخواست کرد که همه دستگاه‌های دولتی در هزینه‌های ارزی وریالی برنامه صرفه‌جویی داشته باشند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: رییس جمهور همچنین دستور دادند که تمام دستگاه‌های دولتی تصدی‌گری را رها کرده و بنگاه‌های خود را در بورس واگذار کنند و فضایی بوجود آورند که مردم به راحتی قدرت انتخاب داشته باشند.

تحرک وزارتخانه ها با به کار گیری نیروهای جوان

 واعظی لزوم اصلاح ساختارهای برخی از وزارتخانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این رابطه لایحه‌ای به مجلس ارایه شده است و امیدواریم با توجه به وعده‌هایی که رییس جمهور به جوانان می‌دادند به نوعی بتوان سازمان جوانان را از وزارت ورزش و جوانان تفکیک کرد تا توجه بیشتری به جوانان شود..

رییس دفتر رییس‌جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با تشکیل وزارتخانه‌های جدید و استفاده از نیروهای جوان برای مدیریت آن بتوان تحرکی در این عرصه‌ها، ایجاد کرد، گفت: همچنین برای اشتغال و بازآفرینی بافت‌های فرسوده نیازمند وزارت مسکنی هستیم که بتواند تمرکز کاملی روی این موضوع داشته باشد و نیز از آنجایی که وظایف وزارت بازرگانی در وزارت صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی توزیع شده است، لذا امروز برای ساماندهی این موضوع نیازمند وزارت بازرگانی مستقیم هستیم تا بتواند نظارت کاملی روی مسایل بازرگانی داشته باشد. امیدوارم

 واعظی در پاسخ به سوالی درباره نامه برخی از فعالان سیاسی به منظور مذاکره مستقیم با آقای ترامپ، گفت: امروز آمریکا در حال دشمنی کردن است و راه حل مشکلات کشور ما وحدت داخلی، منسجم بودن تصمیم‌گیری مشترک سران قوا و ایستادگی روی پای خودمان است و همان طور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، بایستی تولید داخلی را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

کد خبر 346428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.