۹۲۰ نفر در شهرضا بیمه بیکاری می‌گیرند

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: در حال حاضر ۹۲۰ نفر در این شهرستان بیمه بیکاری می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این شهرستان، عدم آگاهی از قوانین و مقررات را یکی از مهم ترین مشکلات نظام کارگری و کارفرمایی دانست و اظهار کرد: ماهیت قانون کار برای حمایت از کارگران، به عنوان قشری که در نظام تولید و کارفرمایی ضعیف‌تر هستند وضع شده، اما حمایت‌های قانونی از کارفرمایان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر کرگر در شهرضا وجود دارد که از این تعداد ۱۵ هزار نفر در حوزه کارگر و کارفرمایی فعالیت می‌کنند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه شهرضا جزو شهرستان‌هایی است که شورای حل اختلاف کار در آن وجود دارد، اظهار کرد: ماهیانه حدود یکصد رأی از طرف این شور صادر می‌شود.

اباذری از پرداخت حقوق بیکاری به ۹۲۰ نفر از کارگران بیکار شده این شهرستان خبر داد و افزود: این افراد باید حداقل یک بار در هفته به این اداره مراجعه کنند.

وی از مراجعه حدود چهار هزار نفر به این اداره برای پیگیری امور مرتبط خبر داد و تصریح کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بزرگترین وزارتخانه دولت است که رسیدگی به بخش‌های زیادی از فعالیت‌های اجتماعی را برعهده دارد.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری در این شهرستان ۲۰ روز است، گفت: این مدت در استان ۴۰ تا ۴۵ روز است.

اباذری از وجود ۲۷۷۳ واحد کارگاهی در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحدها بین یک تا ۱۰۰ نفر کارگر در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی ایجاد اشتغال در کشور نیست، تأکید کرد: دولت تسهیلات مختلفی را برای ایجاد عرصه‌های کارفرمایی و تولیدی تصویب کرده که از طریق این وزارتخانه توزیع می‌شود.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا ادامه داد: تعاونی‌های مسکن مهر این شهرستان در مدت سه سال، ۱۶۸۰ واحد مسکونی را ساخته و در اختیار متقاضیان قرار داده اند.

کد خبر 346415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.