اخذ وجوه مدارس از والدین شهریه نیست/پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان

شهرضا - رییس آموزش و پرورش شهرضا گفت: تحصیل در آموزش و پرورش رایگان است و وجوهی که از والدین اخذ می‌شود نیز برای تأمین هزینه‌های جاری مدارس بوده و نام آن شهریه نیست بلکه کمکی به مدارس محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این شهرستان، آموزش و پرورش را زمینه‌ساز رشد فکری و اجتماعی افراد دانست و افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر جامعه است که باید از بهترین آموزش‌ها برخوردار باشد.

وی از برگزاری کلاس‌های آشنایی با حقوق شهروندی ویژه معلمان و دانش آموزان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تقویت روحیه انتقادپذیری، پرهیز از تعصب، برخورداری از اندیشه جهانی و روحیه همکاری جمعی و قانون مداری از مهم ترین محورهای این آموزش‌ها بوده است.

رییس آموزش و پرورش شهرضا تأکید کرد: دسترسی به آموزش بدون رانت، کاسب‌کاری و بازاریابی یک حق عمومی است و این وزارتخانه به دنبال تأمین این حق عمومی است.

رستگار اضافه کرد: باید بپذیریم که در بعضی از دروس ضعیف هستیم و لازم است تا مدرسان بهتری را به شهرستان دعوت کنیم، در حال حاضر برخی از والدین برای استفاده از کلاس‌های اساتید بهتر، حاضر به مهاجرت به اصفهان شده‌اند.

وی تصریح کرد: در بعضی از روستاهای شهرستان تعداد دانش آموزان به حد نصاب نرسیده و اداره مدرسه با وضعیت فعلی مقرون به صرفه نیست، بنابراین با هماهنگی اداره کل طرحی مصوب شده که به موجب آن هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اینگونه مدارس برای حضور در نزدیک ترین کلاس درس به حساب آنان واریز می‌شود.

رییس آموزش و پرورش شهرضا خاطرنشان کرد: بازدیدها نشان می‌دهد در مناطق مختلف، حتی در مرکز شهرستان نیز دانش آموزان فقیری وجود دارند که حتی از تهیه یک وعده صبحانه هم ناتوان هستند، هرچند وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند براساس امکانات و اعتبارات موجود به آنان کمک کند.

رستگار با بیان اینکه متولی اصلی آموزش و پرورش در کشور این وزارتخانه بوده و سیاست آن نیز بر توسعه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های زیر نظر این وزارتخانه است، تأکید کرد: لازم است مطالبی به کودکان آموزش داده شود که در دوران تحصیلات ابتدایی کارآمد باشد.

وی تصریح کرد: تحصیل در آموزش و پرورش رایگان است و وجوهی که از والدین اخذ می‌شود نیز برای تأمین هزینه‌های جاری مدارس بوده و نام آن شهریه نیست بلکه کمکی به مدارس محسوب می‌شود.

کد خبر 346414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.