در ۲۰ سال اخیر شمار متخصصان ریه ۱۰ برابر شده است

استاد پیشکسوت گروه بیماری های ریه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر هدف از تربیت پزشک و تأمین ابزار و امکانات، به گفته "بروزیه طبیب" تندرستی آدمیان است، در راستای این هدف تا چه اندازه موفق عمل کرده ایم؟

به گزارش خبرنگار سرویس علمی ایمنا، محمد گلشن صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش بین المللی ریه اصفهان اظهار کرد: این همایش ۲۰ سال بعد از نخستین همایش قبلی انجمن ریه در اصفهان برگزار می شود، در این سال ها افت و خیزهای فراوانی داشتیم اما در حال حاضر تعداد متخصصان ریه ۱۰ برابر شده که آمار امیدبخشی است.

وی افزود: ریه به اندازه قلب مهم است. معاینه فیزیکی ریه و شرح حالگیری و دلسوزی برای مریض را از تمامی پزشکان انتظار داریم کاری که دکتر "صحت" به ما آموخت. اگر هدف از تربیت پزشک و تأمین ابزار و امکانات، به گفته "بروزیه طبیب" تندرستی آدمیان است، در راستای این هدف تا چه اندازه موفق عمل کرده ایم؟

گلشن تصریح کرد: آموزش پزشکی دادن و سپس ناتوانی در جذب و تأمین اشتغال این جوانان در سیستم درمانی باعث گسترش روابط ناسالم نخواهد شد؟ رویه ای که از پایین ترین سطح آموزش پزشکی تا گزینش دستیار تخصصی و فوق تخصصی تبدیل به سنت شده است.

این پیشکسوت پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در این برهه با داشتن نیروی آموزش دیده، دانا و توانمند، از نیاز جدی تعدادی از بیمارانی که از مشکلات ریوی رنج می برند، به برخورداری از اقدامات تهاجمی تشخیصی یا درمانی آگاهی داریم.

 گلشن گفت: حال اگر برنامه ریزی صحیح مبتنی بر اطلاعات آماری و اپیدمیولوزیک برای تهیه لیست نیازها همراه با تخمین تعداد مرجعان نیازمند واقعی به اقدام تهاجمی، نداشته باشیم باز هم سراشیبی فوق برای غلطیدن به دامان اقدامات مقطعی و وصله بر وصله دوختن آماده خواهد بود. امید است همکاران دلسوز حاضر در این گردهمایی به گشودن این گره ها توفیق یابند.

هم چنین، خلیل انصاری، رییس انجمن ریه ایران اظهار کرد: انجمن ریه از لحاظ کیفیت، کمیت و محتوای مطالب در دو سال اخیر راه چهل ساله را طی کرده است و این به برکت تمرکز همکاران و پزشکان همکار در انجمن ریه بوده است.

وی گفت: کیفیت و نحوه برگزاری این کنگره یکی از نمودهای ارتقای اخیر و تعمیق نگرش در بیماری‌های مختلف ریه است که به برکت تمرکز همکاران در هر حیطه و ایجاد شبکه‌های خبرگان در داخل مجموعه انجمن ریه ایران در سال‌های اخیر انجام شده است.

رییس انجمن ریه ایران افزود: امیدوارم این همایش حرکتی برای ارتقای دانش باشد و در نهایت امر در درمان بیماری‌های مربوط به ریه مؤثر واقع شود.

به گزارش ایمنا، نخستین همایش بین المللی ریه ایران  در تاریخ‌های  ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه و یکم تیرماه در اصفهان درحال برگزاری است. متخصصانی از کشورهای آمریکا، اتریش و تعدادی از فوق تخصصان ریه سراسر کشور، فوق تخصصان خون و سرطان، جراحان فقسه سینه، پاتولوژیست‌ها و رادیولوژیست‌ها در این همایش سخنرانی خواهند کرد و ۲۰ مقاله شفاهی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

کد خبر 346411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.