گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که...

نصف جهانِ ما شهری است که در هرگوشه‌اش نشانی از تاریخ و فرهنگ دارد. و داشته‌هایش به یک مکان و طبیعتی خاص تنها در یک نقطه‌ محدود نمی‌شود، گردشگران نیز این را خوب می‌دانند. اینجا سپاهان است، نیمه جهان...

به گزارش خبرنگار ایمنا، دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان بعد از ظهر سه‌شنبه _۲۹ خردادماه_ در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که ۸۰ مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، فارس، خراسان رضوی، کیش، هرمزگان و قم در این نمایشگاه حضور دارند و توانمندی‌های خود در عرصه‌های گردشگری، هتلداری، اقامتی و پذیرایی را عرضه کرده‌اند. علاوه بر این نمایندگانی از کشورهای ترکیه، امارات، مالزی، مجارستان و عمان نیز پتانسیل‌های گردشگری خود را ارایه می‌کنند.

بخشی نیز به مطبوعات حوزه گردشگری اختصاص دارد که در این میان، غرفه خبرگزاری ایمنا در این نمایشگاه به صورت جدی برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های نصف جهان فعالیت می‌کند و یکی از ایده‌های خلاقانه غرفه ایمنا نظرخواهی‌ در خصوص افزایش داشته‌های گردشگری اصفهان است. ایمنا با طرح این سوال که "گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که..." مخاطب را به فکر و چالشی تامل‌برانگیز وارمی‌دارد و از وی می‌خواهد این جمله را تکمیل کند.

آنچه در زیر می‌خوانید بخشی از پاسخ مسئولین و مردم به این پیش‌جمله است که روز گذشته بر بوم سوال ایمنا نوشتند:

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "فرهنگ گردشگری توسعه پیدا کند، زیرساخت‌ها تقویت شود، سیاست‌های کلان از این صنعت حمایت کند، مدیران شهری، گردشگری را به عنوان یک صنعت پایدار و پویا مورد توجه قرار دهند و ... "

علیرضا سالاریان، مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اول از همه تبلیغ و معرفی اصفهان به زبان گردشگری، اصفهان و ایران لازم است به طرق مختلفِ تبلیغِ امروز به دنیا معرفی شود، در مرحله دوم تجهیز زیرساخت‌های لازم گردشگری."

محمد عیدی، معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی شهرداری اصفهان  نوشت: 

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "ما باور داشته باشیم که در فرآیند برنامه‌ریزی گردشگری:

۱. بپذیریم و اعتماد کنیم که بخش خصوصی و نهاد های مدنی بهتر از ساختار های رسمی می توانند برنامه ریزی و برنامه سازی کنند

۲. بپذیریم که گردشگری یک پدیده ساخت مند است به این معنا که منظومه ای تعاملی است که باید همه اضلاع و ابعاد آن را باهم دید. چنان اندام واره ای انسانی است."

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اصفهان در همه ابعاد پذیرای گردشگران باشد، شهر و شهروندان باید یکپارچه پذیرای استقبال از گردشگرانی باشند که می‌آیند و با یک دنیا از خاطره از نصف جهان می‌روند امید که این خاطره خوش‌آیند باشد و ماندگار."

علیرضا نصر، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت:  

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "گردشگرانی که به شهر ما می‌آیند خود سفیران و مبلغان باشند که برای اصفهان عزیز جذب سفر نمایند و نحوه برخورد ما با گردشگران به گونه‌ای باشد که فرهنگ و هنر و تمدن این دیار به سرعت به آنها منتقل و ماندگاری آنها را در شهرمان افزایش دهیم."

امیراحمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که

" مورد لطف و محبت و مهمان‌نوازی شهروندان اصفهانی قرار گیرد و به مالکیت وجود ذاتی، فرهنگی و هنری این شهر اشراف پیدا کند و زمینه رشد و توسعه اقتصاد گردشگری و... و. را جهت شهر و کشور خود به ارمغان ببرد."

فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که معرف خوبی از فرهنگ و هنر ایرانی- اصفهانی باشیم و در کنار آن بتوان شب‌های اصفهان را زنده کرد و در شهر شور و نشاط به وجود آورد و هم‌چنین شرایط راحت‌زیستن را برای گردشگران فراهم کرد و گردشگر احساس خوب از حضور در شهر داشته باشد."

کورش محمدی، نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "اصفهان با تمام وجود آماده پذیرش گردشگر باشد."

علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "فرهنگ گردشگری در شهر ایجاد شود، تفکر گردشگری در مدیران به وجود بیاید برنامه‌ریزی گردشگری انجام شود، هماهنگی بین مدیران و نهادهای گردشگری ایجاد شود."

اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "گردشگری نقش بسیار مؤثری در توسعه اشتغال پاک خاصه صنایع دستی کشور خاصه شهرمان اصفهان که مهد صنایع دستی است، دارد و میزان سرمایه‌گذاری در مشاغل صنایع دستی در مقابل سرمایه مورد نیاز صنعت بسیار ناچیز است و براساس تحقیقات و مطالعات توسعه اشتغال در صنایع دستی در تمامی مکان‌ها حتی محل سکونت در شهر و روستا قابلیت انجام و توسعه دارد و هر گردشگر می‌تواند تا ۲.۵ نفر اشتغال به طور مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد کند که این مهم یکی از مزایای توسعه گردشگری و صنعت توریسم است.

به امید رفع موانع و توسعه عملیاتی و علمی گردشگری و جذب توریست."

محمد صادق میرزا، معاون اجرایی ایمنا نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "1. خدمات رسانی به آن در بهترین شرایط و مراتب صورت گیرد

۲. احساس امنیت کند

۳. اوقات خود را بتواند به خوبی پر کند."

حمید طوقی، یک شهروند اصفهانی  نوشت:

گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که "بنده به عنوان کسی که در این حوزه فعالیت دارم موارد ذیل را جهت ارتقاء گردشگری و توریسم لازم می دانم.

۱. ایجاد امنیت فکری و روانی و تغییر نگرش راجب ایران

۲. آموزش شهروندی در برخورد با گردشگر

۳. تغییر قوانین کشوری

۴. ایجاد زیرساخت های مناسب با اقلیم

۵. صداقت"

این گزارش با پیش‌جملۀ "گردشگر به شرطی به اصفهان می‌آید که" در روزهای آیندۀ دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان تکمیل می‌شود.

کد خبر 346404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.