پاکسازی اطراف مدارس از فروش مواد/سالانه ۲۰ نوزاد معتاد متولد می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان گفت: در طرح ویژه اطراف مدارس کشور و به ویژه استان اصفهان از مواد مخدر پاکسازی شد و در مجموع دو تن انواع مواد مخدر در این فضاها کشف شد.

مصطفی هادی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت تولد نوزادان معتاد در استان اصفهان اظهار کرد: آمار تولد کودکان معتاد در استان آمار محرمانه‌ای است که مربوط به بیمارستانها و زایشگاههای بخش دولتی است و این موضوع در بخش خصوصی کمتر امکان دارد.

وی با اشاره به وجود آمارهای مختلف و غیرقابل اعتماد در این زمینه افزود: برای استان اصفهان سالانه حدود ۲۰ کودک معتاد متولد می‌شود و این آمار تنها در مراکز دولتی ثبت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در خصوص وضعیت اعتیاد در بین دانشجویان تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که برای دانشجویان پرونده سلامت تسکیل می‌شود و حوزه مشاوره دانشگاه‌های مختلف به موضوع اعتیاد دانشجویان ورود کرده‌اند و در مورد دانشجویان در معرض خطر یا دانشجویان معتاد که بیشتر هم از نوع روانگردان‌ها هستند برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند و خودِ دانشگاه‌ها در خصوص دانشجویان در معرض آسیب مشاوره‌های مناسب و برای دانشجویان معتاد حمایت‌های مادی و معنوی مناسب و فرصت‌های خوبی برای درمان آنها ایجاد کرده‌اند.

هادی زاده در خصوص آمار اعتیاد در استان نیز گفت: آمار اعتیاد طبق شیوع شناسی چهار سال یکبار ارائه می‌شود که آخرین آمارها حکایت از وجود صدهزار معتاد با احتساب ۱۰ درصد اعتیاد زنان دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمار اعتیاد تنها آمار معتادان حرفه‌ای است نه تفننی، افزود: اگر بخواهیم آمار معتادان را با احتساب معتادان تفننی حساب کنیم قطعا آمار بالاتری خواهد بود و ستاد مبارزه با موادمخدر دو میلیون و ۸۰۰ نفر معتاد حرفه‌ای را برآورد کرده که اگر آمار تفننی‌ها را هم به آن اضافه کنیم چیزی حدود چهار میلیون معتاد در کشور وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به کشف دو تُن موادمخدر در کنار مدارس اظهار کرد: همه مدارس مکلف به توجه به این موضوع هستند و تنها سه یا چهار مدرسه در سطح استان با این معضل روبه رو بودند که کنترل‌های لازم در مورد آنها اجرا شد.

هادی زاده در خصوص سن آغاز اعتیاد در کشور گفت: اگر بخواهیم سن شروع مصرف موادمخدر را در نوجوانی بگوییم ۱۷ سالگی سنی است که اولین بار موادمخدر در آن سن امتحان شده است و این به معنای اعتیاد کلی دانش آموزان نیست و ۲.۵ درصد دانشجویان حداقل یکبار مصرف موادمخدر را امتحان کرده‌اند.

کد خبر 346391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.