صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

از آغاز امسال تا پایان اردیبهشت ماه سه میلیون و ۶۴۶ هزار تن محصول پتروشیمی با ارزش ۲ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش ایمنا، در اردیبهشت ماه بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۸ میلیون دلار صادر شده است.

گفتنی است در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) بیش از یک میلیون و ۸۰۹ هزار تن محصول به ارزش یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار صادر شد.

فعالان منطقه ماهشهر نیز بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار تن محصول را به ارزش بیش از ۶۳۰ میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی کردند.

تولید کل مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان اردیبهشت ماه به بیش از هشت میلیون و ۷۱۰ هزار تن رسید، عملکرد ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۲ میلیون و ۹۸۰ تن بود.

همچنین، عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد تولید واقعی این منطقه در مدت یاد شده بیش از سه میلیون و ۸۹۲ هزار تن ثبت شده است، تولید واقعی ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور نیز بیش از یک میلیون و ۸۴۱ هزار تن بود و مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در اردیبهشت ماه امسال به بیش از چهار میلیون تن رسید.

گفتنی است ظرفیت تولید ۶۳ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در کشور وجود دارد که با تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، ظرفیت تولید به ۱۲۰ میلیون تن افزایش پیدا می کند، همچنین با کلنگ زنی واحدهایی که طراحی آنها انجام شده است، ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۱۸۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

سالیانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار ارز از طریق صادرات محصولات پتروشیمی به اقتصاد کشور تزریق می شود.

کد خبر 346388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.