شعارهای تفرقه انگیز  و تضعیف دولت به وحدت ختم نمی شود

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: باید مقداری از کج اندیشی ها وکج سلیقگی ها درجامعه اصلاح شود تا امید و نشاط در جامعه و برای مردم به وجود آید.

اصغر برشان در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت وحدت و همدلی بین مردم و ایجاد امید و نشاط در اجتماع، به خبرنگار ایمنا گفت: فرمایشات ایشان  همیشه و در همه مقاطع برای مسئولان اجرایی سرمشق و الگو بوده است و اگر مسئولان  بخواهند با توجه به فرمایشات ایشان در جامعه موفق شوند، شرط اول ایجاد همدلی و همراهی سه قوه و تبیین موضوع به صورت واحد از طریق سه قوه است.

دبیر اجرایی خانه کارگراصفهان افزود: در حال حاضر آمریکا قراردادهای اقتصادی را به طور یک طرفه به هم زده؛ به قصد اینکه ملت، دولت و مردم را فلج کند و می کوشد از طریق جریانات اقتصادی بین مردم تفرقه وشکاف ایجاد کند.

وی گفت: متاسفانه بعضی از آدم هایی که به اسم مسئول ولی عملا غیر مسئول هستند، به این موضوع دامن زده و عوامل تفرقه را فراهم می کنند تا دولت تضعیف شود و به جای این که با دولت همراهی، همدلی و همکاری  کنند، شعار های تفرقه انگیز  سر می‌دهند.

برشان تاکید کرد:باید زمینه امید و نشاط را فراهم کنیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم، ولی متأسفانه عده ای بر عکس زمینه را طوری می چینند تا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری به اختلافات دامن بزنند.

وی افزود: امید و نشاط در سایه همدلی، همکاری وهمراهی است، باید نشاط و امید در قالب قواعد اسلامی و ایرانی برای همه فراهم شود و اگر می خواهیم جوانان از افسردگی نجات یابند و مسئله اشتغال و ازدواج جوانان حل شده و بزهکاری ها و نا به هنجاری ها کاهش یابد، این در گرو تعامل، همدلی و  وحدت برای رسیدن به این هدف و ایجاد نشاط سالم است.

کج سلیقگی‌ها باید اصلاح شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: نشاط سالم در گرو فعالیتهای ورزشی، فرهنگی و امکانات تفریحی مناسب است؛ مخصوصا  در فصل تابستان باید با داشتن برنامه های سالم وشاد و البته توأم با ارتقاء فرهنگی برای نوجوانان و جوانان نشاط و امید را برای جلوگیری از افسردگی در جامعه فراهم کنیم و عملاً همه باید در این کار شرکت و در همین راستا حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: مقداری از این کج اندیشی ها وکج سلیقگی‌ها باید اصلاح شود که امید و نشاط در جامعه و برای مردم به وجود آید؛ به عنوان مثال پیروزی در مسابقات فوتبال درجام جهانی در همین چند روز اخیر بدون کوچکترین هزینه جانبی نشاط عمومی را برای مردم پیش آورد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در همین راستا خاطر نشان کرد: ایجاد نشاط با هماهنگی، مدیریت  و به صورت ساماندهی شده می‌تواند از بروز نابهنجاریها جلوگیری کرده وباعث نشاط اجتماعی شود.

برشان خاطر نشان کرد:شکوفایی اقتصادی یکی دیگر از مسائل مد نظر مقام معظم رهبری بوده و ایشان به طور مکرر  به این نقطه عطف و مسئله مهم یعنی حمایت از کالای ایرانی پرداخته اند؛ چرا که توسعه اشتغال، زدودن رکود اقتصادی و فراهم کردن بستر اشتغال جوانان به خصوص تحصیل کرده ها باعث امید و نشاط عمومی در جامعه است.

هدف شورای شهر و شهرداری ایجاد امید و فضای شاد در اصفهان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در این راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز به سهم خود کوشیده است با  وجود کم آبی و ضمن هشدار و درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب،  زمینه های نشاط اجتماعی را با فضای سبز که اتفاقا عامل نشاط عمومی و شادابی شهر و جامعه است را فراهم کرده و برای برگزاری برنامه های شاد و مفرح تلاش  کند. همه تلاش  معاونت فرهنگی واجتماعی این است که  با برنامه های سالم زمینه تفریح و ارتقای فرهنگی مردم را به سهم خود در شهر اصفهان را فراهم کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: باید علت و معلول وحدت را پیدا کرد؛ وحدت باید دو سویه باشد نمی توان از یک طرف با کج اندیشی هاعلیه دولت اقدام کرد و از طرفی هم از دولت بخواهیم که در مقابل تحریم ها حرکت کند و پاسخگوی مشکلات جامعه باشد.

اصغر برشان اظهار کرد: در واقع وحدت یک جاده دو طرفه است و ریشه در فرهنگ اسلامی و  ایرانی دارد؛ این جریان دوسویه وقتی ایجاد می شود که هر کس با هر تفکر سیاسی از تهمت زدن به گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادها جلوگیری کرده و به دنبال ایجاد تفرقه، یأس و ناامیدی در جامعه نباشد و این عوامل را از سازمان و از مردم بزداید، وحدت در جامعه ایجاد می شود واگر این کارها اتفاق ‌نیفتد، وحدت در عمل تحقق پیدا نمی‌کند.

کد خبر 346385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.