نباید از توسعه گردشگری بترسیم

شهردار اصفهان گفت: نباید از توسعه گردشگری بترسیم بلکه باید از این ظرفیت بهره برداری لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در نخستین روز دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان با حضور در غرفه خبرگزار ایمنا، با بیان اینکه همه اعتقاد داریم که اصفهان جهان شهر است و جهان شهر بودن لوازم خاص خود را دارد، اظهار کرد: یکی از این ابزارها دیپلماسی شهری است که ما این موضوع را در دستور کار قرار داده، تاکنون سفرهایی را داشته و آن را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اصفهان در بسیاری از مجامع و شبکه های جهانی عضو است، افزود: طی چند ماهی که تصدی مدیریت شهری را عهده دار شدیم سعی کردیم جایگاه دیپلماسی شهر اصفهان را ارتقاء دهیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در صنعت توریسم راه زیادی در پیش دارد، گفت: در سفرهایی که به خارج از کشور داشتیم یکی از مهم ترین اهداف مورد توجه تیم مدیریت شهری توسعه گردشگری بوده است.

وی تصریح کرد: ابزارهای در اختیار حوزه گردشگری در شهر اصفهان در زمینه طبیعی و تاریخی بسیار قابل توجه است اما آنطور که باید از این ظرفیت بهره برداری نشده به گونه ای که در بسیاری از کشورها صفوف طولانی برای بازید از آثار تاریخی مشابه آثار موجود در اصفهان تشکیل می شود و در اصفهان این گونه نیست.

نوروزی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری تنها راهکار توسعه شهر و ایجاد محیطی سالم برای زندگی در شهر است، اضافه کرد: در بازدیدی که از شهرهای مختلف جهان داشته ام به این نتیجه رسیده ام که گردشگران یکی از عناصر زنده و پویا بودن شهرها هستند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و به ویژه در اروپای غربی و شرقی توریسم، ترکیب جمعیتی را به هم ریخته است، افزود: آرزو داریم با توسعه برگزاری نمایشگاه ها و انجام فعالیت های مناسب در راستای توسعه صنعت گردشگری گام برداریم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه ما به گردشگری تنها در جذب توریست خارجی خلاصه نمی شود، افزود: در بخش توسعه زیرساخت ها برای گردشگر داخلی نیز شهروندان اصفهان و شهروندان دیگر شهرهای کشور را در نظر گرفته و مطابق با نیاز آنها برنامه ریزی می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پاساژگردی عمده تفریح شهروندان اصفهانی است، اضافه کرد: به راحتی می توانیم گردشگری شهری را توسعه دهیم، در این زمینه باید با راه اندازی رستوران های سیار در پیاده روهای عریض و همچنین ایجاد دورهمی های شبانه گفتمان جدیدی را در حوزه گردشگری شهری ایجاد کنیم.

نوروزی تصریح کرد: نباید از توسعه گردشگری بترسیم و تنها جنبه منفی آن را ببینیم بلکه باید از این ظرفیت بهره برداری لازم را داشته باشیم.

کد خبر 346369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.