افزودن مواد صنعتی به شیرهای پاستوریزه باور غلطی است

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا از ساماندهی عرضه شیر در این شهرستان خبر داد و گفت: هرچند شرایط فعلی عرضه مواد لبنی در شهرستان بهبود یافته، اما لازم است این شرایط بیشتر به استانداردهای وزارت بهداشت و اصول علمی نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت الله موسوی در جلسه کمیته تغذیه و امنیت غذایی این شهرستان، با بیان اینکه شیر یکی از مهم ترین مواد غذایی است که فسادپذیری زیادی دارد، تصریح کرد: اگر اصول علمی در تولید، فراوری و توزیع این ماده غذایی رعایت نشود، طغیان بیماری‌های واگیردار و منتقله از غذا ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: لازم است شیر به ایستگاه‌های جمع آوری استاندارد تحویل داده شود و خریداران هم این ماده لبنی را از همین مراکز خریداری کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا تأکید کرد: در حال حاضر همه مراکز عرضه مواد لبنی در شهرستان زیر نظر مأموران بهداشت محیط فعالیت می‌کنند.

موسوی ادامه داد: متأسفانه باورهای غلطی همچون افزودن مواد صنعتی به شیرهای پاستوریزه وجود دارد که باعث شده شهروندان بیشتر علاقه مند به خرید شیر محلی باشند، البته این باورها از نظر علمی مردود است، اما این مسئله ضرورت نظارت بر مراکز عرضه شیر را تشدید می‌کند.

وی تأکید کرد: باوجود یارانه پرداختی از سوی دولت، سرانه مصرف شیر در کشور پایین است و باید همه امکانات موجود برای مصرف این ماده مغذی در جامعه فراهم شود.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر شرایط عرضه شیر و مواد لبنی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده، گفت: همه مراکز عرضه این مواد در محیطی که شرایط بهداشتی آن بهتر شده، این مواد را عرضه می‌کنند.

موسوی ادامه داد: ایجاد اشتغال در یک عرصه نباید به بهای ایجاد خطر برای سلامت مردم باشد به همین دلیل رعایت اصول ایمنی و علمی اولویت نخست است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شیوع تب مالت در بخش‌هایی از کشور ایجاد شد و برای جلوگیری از تکرار این وضعیت باید عرضه و توزیع مواد لبنی براساس ضوابط علمی و بهداشتی باشد.

کد خبر 346354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.