کشت برنج در شهرستان لنجان ۶۰ درصد کاهش یافته است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در طول سال های گذشته امسال برای نخستین بار به کشاورزان اعلام کرده ایم کشت برنج انجام نگیرد و طبق آمار ارایه شده، موفق شده ایم در نخستین سال ۶۰ درصد کشت برنج را در شهرستان کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان اظهار کرد: پرسنل نیروی انتظامی از جمله نیروهای خدوم و زحمت کش نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آیند چرا که در سایه تلاش کارکنان این نیرو ضریب امنیت در کشور افزایش یافته و مردم با تمام وجود این امنیت را احساس می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مقدس‌ترین و ارزشمندترین وظایف نیروی انتظامی برقراری امنیت است، افزود: باید توجه داشت جنس کار نیروی انتظامی از نوع سخت ترین کارها است و با کمترین امکانات خدمات بسیار وسیعی را به مردم ارایه می کنند همچنین در مسیر تامین امنیت ‌از هیچ اقدامی دریغ نکرده و این مسئله بسیار قابل تقدیر و ستایش است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: نباید فراموش کرد نیروی انتظامی ماموریت های متعدد و فراوانی را بر عهده دارد در بین این ماموریت ها نظم بخشی به وضعیت ترافیکی به نوبه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: شهرستان لنجان به دلیل واقع شده در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور و جای دادن صنایع بزرگ و مادر در دل خود شاهد ماموریت های ترافیکی حساس است که با تلاش شبانه روزی و مخلصانه کارکنان پلیس راهور شهرستان لنجان این ماموریت ها به خوبی انجام می شود که نهایت احساس امنیت را به مردم منتقل می کند.

صفرخانلو اضافه کرد: قبل از آغاز فعالیت در لنجان این شهرستان در برگزاری جلسات مختلف همچون شورای ترافیک، کارگروه اشتغال و...رتبه برتر را داشته، اما در عمل شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی تصادفات در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۷ بوده ایم و یا اینکه این شهرستان با تمام ظرفیت هایی که در خود جای داده رتبه نخست بیکاری را به خود اختصاص داده است و این مسئله نشان از آن دارد که تنها جلسات مختلف برگزار می شده و پیگیری خاصی انجام نمی گرفته است.

وی عنوان کرد: بر همین اساس در ایام نوروز مسیرهای مختلف شهرستان را مورد بررسی قرار داده ایم و مشخص شد نقاط حادثه خیز و خطرناکی در این شهرستان وجود دارد که نیازمند پیگیری ویژه است که با هماهنگی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان این مسیرها در بازدید میدانی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به اهمیت رفع نقاط حادثه خیز این مسئله در شورای ترافیک مورد توجه ویژه ای قرار گرفته تا بتوانیم با رفع نقاط حادثه خیز شهرستان لنجان همچون سه راه قایقرانی(معروف به سه راهی مرگ ) و ... را ایمن سازی کرده تا مردم با امنیت بیشتر در این مسیرها تردد داشته باشند و به پلیس راهنمایی و رانندگی نیز کمک ویژه ای کرده باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جابجایی ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان به مکانی درخور شان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، نگاه ویژه ای به تحقق این مهم داشته ایم و خوشبختانه با کمک سایر دستگاه ها همچون شهرداری، شورای اسلامی، خیران و ... امروز شاهد افتتاح این مجموعه هستیم و امیدواریم با چنین رویکردهایی شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

صفرخانلو با بیان اینکه با توجه به حساسیت های موجود در لنجان، این شهرستان نیازمند نگاه ویژه‌ای است، یادآور شد: امروز در حوزه نیروی انتظامی و به خصوص پلیس راهور با مشکلات متعدد در حوزه نیروی انسانی مواجه هستیم و امیدواریم با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در این شهرستان شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به بحران آب در استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در طول سال های گذشته امسال برای نخستین بار است که به کشاورزان اعلام کرده ایم کشت برنج انجام نگیرد و طبق آمار ارایه شده، موفق شده ایم در نخستین سال ۶۰ درصد کشت برنج را در شهرستان کاهش دهیم.

کد خبر 346341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.