رویکرد پیاده محوری در زرین شهر کلید می‌خورد

لنجان- شهردار زرین شهر گفت: امروزه یکی از مشکلات عمده زندگی شهرنشینی سرسپردگی بیش از حد به حرکت سواره و در نتیجه غفلت از حرکت پیاده و ساماندهی فضاهای آن است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در آیین افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان اظهار کرد: در سالیان گذشته مکانی تحت عنوان پایانه مسافربری زرین شهر احداث شد که به دلایل مختلف این مکان مورد استقبال برای انتقال پایانه مسافربری این شهر به این مکان انجام نگرفت و طی این سال ها با کم لطفی هایی که به این ساختمان شده بود استفاده شایسته از آن انجام نمی گرفت.

وی افزود: با توجه به درخواست و پیگیری نیروی انتظامی شهرستان لنجان برای انتقال ساختمان پلیس راهور فرماندهی انتظامی این شهرستان به مکانی مناسب و دسترسی آسان شهروندان برنامه ریزی های لازم برای خدمت رسانی بیشتر به مردم  دستور کار شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر قرار گرفت.

شهردار زرین شهر تصریح  کرد: به دلیل اینکه این مجموعه نزدیک به مرکز تعویض پلاک و معاینه فنی و همچنین دارای پارکینگ، نزدیک به کمربندی شهرستان بود و دسترسی آسان تمامی شهرها و روستاهای شهرستان را به پلیس راهنمایی و رانندگی رقم می زد مکانی مناسب برای پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان به شمار می آمد و بر همین اساس برنامه ریزی های لازم برای تحقق این مهم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم خدمت رسانی به مردم است، ادامه داد: البته شاید انجام این گونه امور بر عهده شهرداری قرار نداشته باشد، اما با توجه به اینکه مکان قبلی پلیس راهور مشکلات متعدد همچون مشکلات ترافیکی و دغدغه نبود جای پارک مناسب را برای شهروندان به همراه داشت برای رفع مسئله شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر ورود پیدا کردند.

محمدی  اضافه کرد: ساختمان فعلی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان در ابتدا در اختیار سازمان حمل و نقل جمعی این شهرستان قرار داشت بر همین اساس جداسازی این مکان انجام شد و در اختیار  پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان قرار گرفت و امیدواریم با رویکردهای جدیدی که در پلیس راهور و شهرداری ها در خصوص تغییر فرهنگ ترافیک وجود دارد شاهد کاهش تصادفات در این شهرستان پرآوازه باشیم.

وی یادآور شد: امروزه یکی از مشکلات عمده زندگی شهرنشینی سرسپردگی بیش از حد به حرکت سواره و در نتیجه غفلت از حرکت پیاده و ساماندهی فضاها آن است در حالی که پیاده روی یکی از پایدارترین روش های حمل و نقل بوده که می تواند از جنبه های مختلف کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد و ثمره آن توسعه پایدار شهرها باشد.

شهردار زرین شهر گفت: طی کردن مسیرهای مختلف به صورت پیاده یکی از نیازهای اساسی انسان ها به شمار می آید که استفاده از اتومبیل هرگز آن را نمی تواند برآورده کند بر همین اساس شهرداری زرین شهر به دنبال جایگزینی رویکرد پیاده محوری به جای ماشین محوری در بین شهروندان زرین شهر برخاسته است.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت ماشین محوری شهروندان باعث حاد شدن مشکلات شهرنشینی همچون آلودگی محیط، دشواری رفت و آمد، ناامنی راه ها، انحطاط مراکز تاریخی شهرها، افت کیفیت فضاهای شهری، افول ارزش های بصری و ... شده است و ما در مدیریت شهری برآن شدیم با طراحی به سمت پیاده محوری حرکت کرده ایم و مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری در اولویت ما قرار گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: قطعا مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با تصویب اینگونه مسیرها می تواند شهرداری را در تحقق این مهم یاری کرده تا شاهد تقویت مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری در این شهر باشیم.

کد خبر 346336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.