۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
همه بخوانیم

هفتمین نشست گروه کتابخوانی "یار مهربان" با عنوان "همه بخوانیم" و با موضوع "آشنایی با آثار بزرگ علوی" در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، هفتمین نشست گروه کتابخوانی "یار مهربان" با موضوع "آشنایی با آثار بزرگ علوی" برگزار می‌شود.

سیدمجتبی آقابزرگ علوی مشهور به "بزرگ علوی" بهمن‌ماه ۱۲۸۲ در برلین متولد شد. وی از روزنامه‌نگاران نوگرا و استاد زبان فارسی ایرانی بود که همراه با صادق هدایت و صادق چوبک در داستان‌نویسی ایران تأثیر گذاشت و به عنوان پدران داستان‌نویسی مدرن شناخته می‌شوند. بزرگ علوی سال ۱۲۷۵ درگذشت و در "گورستان تمپل‌هوف" برلین به‌خاک سپرده شد.

رمان "چشمهایش" شاخص‌ترین اثر"بزرگ علوی" است و به عنوان یکی از جریان‌سازترین و تاثیرگذارترین رمان‌های ایرانی شناخته می‌شود که نه تنها بر ادبیات بلکه بر جامعه ایرانی و حتی تحولات اجتماعی دهه پنجاه موثر بوده است. 

بزرگ علوی در این رمان قطعات پراکنده یک ماجرا را کنار هم گذاشته و از آن طرحی کلی آفریده است. این کتاب روایت یکی از دوستداران نقاش معروفی به نام "ماکان" است که به دنبال راز مرگ مشکوک استاد در تبعید است. در خلال داستان آقای ناظم همان دوستدار استاد حدس می‌زند که راز مرگ استاد در یکی از تابلوهای ایشان که به خط خود استاد "چشمهایش" نامیده شده و در شخصیت مدل این اثر نهفته است. پس از آن سعی می‌کند با پیدا کردن زن به تصویر کشیده شده در تابلو به این راز دست پیدا کند.

علاقمندان برای شرکت در هفتمین نشست گروه کتابخوانی "یار مهربان" می‌توانند پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ به دفتر تبلیغات اسلامی، واقع در خیابان حافظ، ساختمان شماره دو، طبقه زیرین مراجعه کنند.

کد خبر 346330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.