کاهش ۷۰ درصدی تصادفات فوتی در لنجان

لنجان-فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: در سه ماهه سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی تصادفات فوتی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در آیین افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی اجرای مقررات ترافیکی است که راهنمایی و رانندگی در این حوزه ایفای نقش می کند.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان در سال ۹۶ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مورد صدور گواهینامه داشته همچنین در حوزه تعویض پلاک و صدور پلاک نیز شاهد صدور بیش از شش هزار و ۵۵۰ مورد پلاک بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۷ هزار و ۱۳۵ مورد برگ های اختاریه در خصوص حوادث و مقررات راهنمایی و رانندگی صادر کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان به بحث آموزش نگاه ویژه ای دارند در سه ماهه سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی تصادفات فوتی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته بوده ایم که این مهم با تلاش مجموعه پلیس راهور و شهرداری شهرستان لنجان در خصوص رفع نقاط حادثه خیز حاصل شده است.

افشاری اضافه کرد: در بحث تصادفات جرحی نیز در سه ماهه سال جاری شاهد کاهش ۱۰ درصدی تصادفات جرحی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته بوده ایم از سوی دیگر در حوزه برخورد با تخلفات حادثه ساز شاهد افزایش پنج درصدی بوده ایم که این مسئله عامل مهمی در کاهش حوادث رانندگی به شمار می آید.

وی عنوان کرد: طی سه ماه گذشته بالغ بر سه هزار و ۲۴۱ مورد گواهینامه در شهرستان لنجان صادر شده همچنین طی این مدت ۷۸۶ مورد تعویض پلاک انجام گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان یادآور شد: ساختمان راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان قبل از انتقال به ساختمان جدید در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنجان مشغول به فعالیت بود که به دلیل کمبود فضای پارکینگ به دلیل همجواری این ستاد با دادگستری شهرستان، زندان و برخی از ادارات شاهد ترافیکی سنگین بوده ایم و حضور مردم برای دریافت خدمات راهنمایی و رانندگی به این مسئله دامن می زد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل واقع شدن راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان در طبقه دوم ستاد فرماندهی این شهرستان مردم مجبور به رعایت مقررات ورود به ستاد فرماندهی بودند که این مسئله مشکلاتی را برای آنها به همراه داشت بر همین اساس تصمیم گرفته ایم مکانی را در خارج از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برای راهنمایی و رانندگی در نظر بگیریم.

افشاری افزود: با همکاری شهردار و شورای اسلامی زرین شهر ساختمانی در اختیار نیروی انتظامی شهرستان لنجان قرار گرفت و طی سه ماهه گذشته با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال که قسمت عمده ای از این هزینه را شهرداری زرین شهر و خیران متقبل شده اند این مجموعه تعمیر و تجهیز شد و امروز شاهد بهره برداری از ساختمان جدید پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود پارکینگ، معاینه فنی و... در کنار ساختمان جدید پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان بوده ایم که این مسئله برای بسیار حایز اهمیت است چراکه ما هموراه به دنبال افزایش رضایتمندی مردم بوده ایم.

کد خبر 346327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.