۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
تهران ۳۰۰ گود رها شده دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تعیین تکلیف گودهای رها شده گفت: حدود ۳۰۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که البته همه این موارد الزاماً گودهای ناایمن نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس گزارش معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، دولت در حال حاضر ۱۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری تهران بدهکار است، اظهار کرد: حدود هشت هزار میلیارد تومان از این رقم در رابطه با کمک دولت در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده، یارانه بلیط و جرائم است که در بودجه سنواتی دولت آمده است و دولت مجاز بوده که این رقم را پرداخت کند اما بدهی قطعی و تکلیفی که دولت دارد و ملزم به پرداخت است مبلغ پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در شرایط اقتصادی فعلی کشور دولت امکان پرداخت بدهی‌هایش به شهرداری تهران را ندارد اما شورای شهر تهران به طور جد این موضوع را پیگیری کرده و در این زمینه نیز جلساتی را برگزار شده است.

او همچنین به موضوع کلنگ زنی ساختمان جدید و حاشیه‌های پیرامون این کلنگ زنی صحبت کرد و گفت: برای احداث بنای جدید این ساختمان باید روال قانونی طی شود.درخصوص ساختمان پلاسکو مواردی وجود دارد که نیاز است به آن توجه شود. به طوری که در خصوص این ساختمان سه قطعه زمین وجود دارد که قطعه زیرزمین برج، قطعه زیر زمین برج پلاسکو که کاملا تخریب شده است، قطعه شمالی که آسیب دیده است و قطعه شرقی ساختمان پلاسکو به طوریکه قطعه شمالی ساختمان پلاسکو با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که آسیب دیده است اما تخریب نشده است و بر اساس گزارشات به دست آمده می‌توان این بخش را مقاوم‌سازی کرد که البته این موضوع نیاز به تصمیم نهایی مالک و ذینفعان دارد.

اعطا در خصوص تعیین تکلیف گودهای رها شده در شهر تهران گفت: حدود ۳۰۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که البته همه این موارد الزاماً گودهای ناایمن نیستند. البته تعریف دقیقی نیز از ناایمن بودن گودها نداریم. مدیریت شهری حساسیت ویژه‌ای را به موضوع گودهای رها شده دارد و در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی اختلافات حقوقی و مالی را مهم‌ترین دلیل رها شدن گودهای تهران عنوان کرد و گفت: گود رها شده در مجاورت برج میلاد نیز یکی از مواردی است که به طور جدی از سوی شورا پیگیری می‌شود و این گود نیز مشکلاتی از جمله اخذ مجوز، مسائل حقوقی و مالی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین عمده‌ترین دلیل وجود ساختمان‌های نیمه کاره رها شده در پایتخت را مسائل حقوقی، اخذ مجوزها و همچنین مسایل و مشکلات مالی عنوان کرد و گفتک البته هنوز شورای شهر در این زمینه ورود نکرده است.

کد خبر 346322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.