هدف جدید عربستان تجزیه یمن است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عربستان سعودی برای حمله به شهر الحدیده علاوه بر نیروهای عربی، از انگلیس، آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرده و سعی می کند با تصرف این شهر مقدمات تجزیه یمن به سه بخش شمالی، جنوبی و غربی را فراهم کند.

حسن هانی زاده در رابطه با دلایل و اهداف عربستان از حمله به شهر الحدیده یمن، به خبرنگار ایمنا گفت: حملات اخیر عربستان که با کمک نیروهای ائتلاف خارجی، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه شهربندری و استراتژیک الحدیده انجام شده در چارچوب طرح جدید عربستان برای تجزیه یمن قابل تحلیل است.

وی گفت: درواقع از آنجا که بندر استراتژیک الحدیده یک شهر بندری بوده و بر دریای سرخ اشراف دارد، بنابراین تصور عربستان این است که انصارالله و نیروهای مقاومت یمن از این بندر تمام کالاها و کمک‌های نظامی خود را دریافت می کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: درطی هفته گذشته همزمان با آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی و جلب توجه افکار عمومی جهان به این مسابقات ورویداد مهم ورزشی، حملات گسترده عربستان علیه این شهربندری آغاز شده تا پوشش رسانه ای چندانی نداشته باشد، ولی از آنجا که انصارالله و نیروهای مقاومت و قبایل زیدی یمن آمادگی لازم برای دفاع از شهر الحدیده را داشتند، عربستان نتوانست در طول یک هفته اخیر این شهر را تصرف کند.

حسن هانی زاده خاطر نشان کرد: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان و متحد اصلی اش، امارات متحده عربی در طول یک هفته اخیر تعداد زیادی کشته داده اند که نسبت به کل جنگ سه ساله یمن، رقم بسیار بالایی بوده است و به همین دلیل به نظر می رسد که شهر الحدیده به باتلاقی برای نیروهای ائتلاف عربی و متحدانش تبدیل شده است.

جامعه جهانی در کشتار مردم یمن دخیل است

وی افزود: عربستان سعودی برای حمله به شهر الحدیده علاوه بر نیروهای عربی، از انگلیس، آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی درخواست کمک  کرد و با استقرار تفنگداران دریایی در اطراف شهر الحدیده، سعی می کند که با تصرف این شهر مقدمات تجزیه یمن را به سه بخش شمالی، جنوبی و غربی را فراهم کند، اما در حال حاضر به خاطر آمادگی و دفاع مردم شهر الحدیده، عربستان موفق نشده  کاملاً در شهر مستقر شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: به نظر می رسد افزایش توان موشکی ارتش یمن و حملات نیروهای مقاومت این کشور به شهرهای جنوبی عربستان موجب شده که این کشور طرح جدید خود را برای اشغال شهر بندری الحدیده عملیاتی کند که البته با ناکامی مواجه شده است.

  هانی زاده با اشاره به ضعف نهادها وسازمانهای بین المللی در حمایت از مردم یمن، اظهار کرد: جامعه جهانی در کشتار مردم یمن دخیل است و  متاسفانه سازمان ملل و سایر نهادهای حقوق بشری به خاطر مشارکت آمریکا در کشتار مردم الحدیده، در کنار عربستان قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در طول بیش از سه سال بحران یمن و حملات مکرر ارتش عربستان علیه مردم این کشور، سازمان مل، شورای امنیت و نهادهای منطقه ای و بین المللی سکوت اختیار کرده و این نشان می دهد که آمریکا و عربستان با نفوذی که برنهادهای  بین المللی دارند آنها را وادار به سکوت کرده اند.

کد خبر 346296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.