مرتضایی نژاد: فضای سبز اصفهان را با آب شرب آبیاری نمی کنیم

امروز همزمان با روز ملی گل، عطر و بوی گل محمدی در باغ گلهای اصفهان بیش از دیگر گلها به مشام رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن ملی گل عصر امروز (دوشنبه) به همت سازمان پارک ها و فضای سبز اصفهان در باغ گلها برگزار شد.

این جشن فرصتی شد برای معرفی گلهای کم مصرف آبی و مقاوم در برابر خشکی مانند گل محمدی که به گفته مدیر عامل سازمان پارک هاو فضای سبز شهرداری اصفهان با همه زیبایی اش، شادی آفرین است و  به محیط طراوت می بخشد.

فروغ مرتضایی نژاد این گل را مظهر قداست و زیبایی دانست و افزود: برای نخستین بار جشنی با عنوان جشن گل محمدی برگزار کردیم تا مردم را با گل های کم مصرف آبی  آشنا کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: روز بیست و پنجم خرداد، لطافت و زیبایی گل ارج نهاده می‌شود و این روز بهانه‌ای برای اجرای برنامه‌ای شاد برای مردم است.

فروغ مرتضایی نژاد در رابطه با مشکلات مرتبط با نگه‌داری گل و گیاهان افزود: امروزه مشکل بی‌آبی و خشکسالی گریبان‌گیر شهر است، اما گل همیشه گیاه پرنیاز به آب نیست.

وی ادامه داد: اخیرا پرسش هایی مبنی بر اینکه چرا در فضای سبز شهر گیاهان پر نیاز آبی همچون چمن و گل‌های فراوان کاشته می‌شود، مطرح شده بدون توجه به اینکه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز  استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همه گل و گیاهان به آب فراوان نیاز ندارند، بسیاری از گیاهانی که امروز در جشن روز گل در قالب بروشور معرفی شدند، به کم‌آبی و خشکی مقاوم هستند.

کد خبر 346287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.