نمایشگاه گردشگری، فرصت تبادل تجربیات است

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه بازارشناسی و شناخت ذائقه‌های مخاطب اهمیت بسیاری دارد، گفت: باید فرصتی را ایجاد کنیم که جامعه هدف بازار گردشگریِ ما را بهتر بشناسند و تبادل تجربیاتی بین فعالان صنعت گردشگری صورت بگیرد.

فریدون اله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دهمین نمایشگاه ملی گردشگری که امروز -۲۹ خرداد ماه- ساعت ۱۷ در نمایشگاه بین المللی اصفهان افتتاح می شود، اظهار کرد: نمایشگاه ملی گردشگری اصفهان تقریبا سال‌ها برگزار می‌شده است که البته مدتی متوقف شد ولی از سه سال گذشته مجددا فعالیت خود را آغاز کرد و در دوره جدیدش بعد از وقفه‌ای که ایجاد شد، سومین نمایشگاهی است که برگزار می‌شود ولی در مجموع، دهمین نمایشگاه ملی گردشگری در اصفهان است.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری در اصفهان یک رویدادسازی است و ما با رویدادسازی باید به توسعه گردشگری‌مان کمک کنیم.

اله‌یاری گفت: نکته دوم این است که باید فرصتی را ایجاد کنیم که هم بازار گردشگریِ ما را بهتر بشناساند و هم تبادل تجربیاتی بین فعالان صنعت گردشگری صورت بگیرد، یعنی نمایشگاه‌ها این فرصت را ایجاد می‌کنند که فعالان صنعت گردشگری شامل آژانس‌ها، هتل‌ها و تاسیسات گردشگری کشور در کنار  فعالان حوزه بین المللیبه تبادل تجربیات بپردازند، البته نمایشگاه گردشگری اصفهان یک نمایشگاه ملی است یعنی عمده و پایه اصلی آن تاسیسات گردشگری داخل کشور است.

 مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در این نمایشگاه نزدیک به ۵۰ شرکت گردشگری و خدمات پذیرایی شرکت کردند که ۲۵ درصد آن‌ها هتل‌ها و مراکز اقامتی هستند ۳ درصد در حوزه خدمات سفر و هواپیمایی و ۵۲ درصد نیز به سایر خدمات گردشگری اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در کنار حضور تاسیسات گردشگری در این نمایشگاه، شاهد فعالیت و حضور NGOها خواهیم بود و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز پاویونی را در نمایشگاه خواهد داشت که زمینه یک‌نوع هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها هم انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه برگزاری نشست‌های علمی و برنامه‌های فرهنگی مانند موسیقی با حضور هنرمندان اصفهان و هم‌چنین حضور عشایر نیز از جمله برنامه‌های جنبی است که در کنار نمایشگاه ملی گردشگری پیش‌بینی شده است.

اله‌یاری ادامه داد: هرساله در این نمایشگاه حضور تاسیسات گردشگری اصفهان، قوی بوده است، البته با توجه به دامنه این نمایشگاه که یک نمایشگاه ملی است طبیعی است که از دیگر استان‌های کشور نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به عمده‌ترین دستاوردهای برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری در اصفهان، گفت: در سطوح مختلف می‌توانیم از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بهره‌برداری کنیم. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه یا فعالان گردشگری که در نمایشگاه طیف متفاوتی دارند، بعضی شرکت‌هایی هستند که دامنه فعالیت‌های‌ آنها بین‌المللی است و طبیعی که آنها بیشتر به عرضه قابلیت‌های خودشان و بازاریابی بین‌المللی فکر می‌کنند.

وی افزود: برخی نیز در سطح بومگردی‌ها یا شهرستان‌های کوچک استان در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند که البته آنها هم نگاهی به بازاریابی دارند اما نگاه ما این است که اساسا در مورد ارایه خدمات و فعالیت‌هایشان باید آموزش ببینند و به این ترتیب تجربه حضور در نمایشگاه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند بازاریابی کنند.

اله‌یاری تاکید کرد: بازارشناسی خیلی مهم است، یعنی ذائقه‌های مخاطب را شناسایی کنند و خدمات خود را معطوف به آن انجام دهند که در کنار تبادل تجربیاتی که می‌تواند در این نمایشگاه اتفاق بیفتد مهم‌ترین دستاوردهای صنعت گردشگریِ ما از این نمایشگاه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، دهمین نمایشگاه ملی گردشگری اصفهان امروز _۲۹ خردادماه_ ساعت ۱۷ در محل دایمی نمایشگاه‌های گردشگری استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 346283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.