شغل افراد در ابتلا به سرطان ریه موثر است

یک فوق تخصص بیماری های ریه گفت:پس از دخانیات که اصلی‌ترین عامل اصلی سرطان است، شغل افراد نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در ابتلا به سرطان ریه داشته باشد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، دبیر علمی نخستین همایش بین المللی و سومین همایش سراسری سرطان‌های ریه که از ۳۰ خرداد ماه به صورت سه روز پیاپی در اصفهان برگزار می‌شود، با بیان این که پیشرفت‌های بسیاری در زمینه درمان سرطان ریه در سال‌های گذشته صورت گرفته است، گفت: داروهای جدیدی مانند تارگت‌تراپی (درمان‌های هدفمند) و ایمونوتراپی (ایمنی درمانی) در زمینه درمان سرطان ریه وجود دارد که می‌تواند باعث بهبودی سرطان شود و فردی که احتمال دارد به دلیل این نوع از سرطان در چهار ماه جان خود را از دست دهد می‌تواند تا چندین سال به زندگی خود ادامه دهد.

رامین سامی افزود: زمانی که از درمان سرطان صحبت می‌کنیم دو هدف وجود دارد. گاهی منظور درمان قطعی سرطان است که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که پزشک پیش از پیشرفت سرطان آن را تشخیص داده و توده به وسیله جراحی بافت سرطانی از بدن بیمار خارج می شود. زمانی که سرطان به مرحله پیشرفته می‌رسد درمان قطعی ای برای آن وجود ندارد. درمان‌هایی که اکنون ارائه می‌شود با مهار کردن سلول‌های سرطانی باعث افزایش طول عمر بیمار و کیفیت زندگی او می شود.

این فوق تخصص بیماری های ریه با اشاره به اینکه مصرف دخانیات اصلی‌ترین فاکتور ابتلا به سرطان است، گفت: در مورد سرطان ریه معاینه قطعی پزشکی برای تشخیص این سرطان وجود ندارد اما استعمال دخانیات به ویژه در سنین پایین احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می‌دهد. بنابراین جوان‌ها و نوجوان‌ها نباید دخانیات مصرف کنند، اما اگر فردی دخانیات استعمال می‌کند می‌تواند با مراجعه به پزشک متخصص با استفاده از روش‌های خاص احتمال ابتلا به سرطان را بررسی کند و پیش از پیشرفت آن اقدامات درمانی را آغاز کند.

سامی تصریح کرد: پس از دخانیات که اصلی‌ترین عامل اصلی سرطان است، شغل افراد نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در ابتلا به سرطان ریه داشته باشد. شغل‌هایی مانند کارد ر کارخانه سیمان یا تماس مداوم با پشم شیشه یا لنت ترمز احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می  دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آلودگی هوا نیز باعث ایجاد سرطان ریه می‌شود گفت: تا امروز به صورت قطعی این مسئله تأیید نشده است اما برخی از سرطان‌ها از طریق سیستم تنفسی و ریه‌ها وارد بدن می‌شوند.

این فوق تخصص ریه در خصوص نخستین همایش بین المللی و سومین همایش سراسری سرطان‌های ریه و اقدامات مداخله‌ای ریوی گفت:این همایش در تاریخ های  ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه و یکم تیرماه در اصفهان برای نخستین بار برگزار می‌شود. دو روز نخست این همایش در بیمارستان میلاد و روز سوم در بیمارستان خورشید برگزار می‌شود.

رامین سامی افزود: متخصصانی از کشورهای آمریکا، اتریش و تعدادی از فوق تخصصان ریه سراسر کشور، فوق تخصصان خون و سرطان، جراحان فقسه سینه، پاتولوژیست‌ها و رادیولوژیست ها در این همایش سخنرانی خواهند کرد و ۲۰ مقاله شفاهی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی و سومین همایش سراسری سرطان‌های ریه هدف از برگزاری این کنگره را بحث و تبادل نظر در حوزه پیشرفته‌ترین اطلاعات تشخیصی و درمانی سرطان ریه دانست و گفت: محورهای این همایش شامل روش‌های نوین تشخیصی در سرطان‌های ریوی، اقدامات مداخله‌ای در سرطان‌های ریوی، جایگاه پت اسکن در سرطان‌های ریه، روش‌های برخورد با متاستازهای ریوی، ایمونو تراپی (ایمنی درمانی) و تارگت تراپی (درمان هدفمند) در سرطان‌های ریه، حمایت جامع دوره پایان حیات در بیماران مبتلا به سرطان‌های ریه، روش‌های برخورد با افیوژن بدخیم پرده جنب، سرطان‌های ریه، روش‌های نوین تشخیص در سرطان‌های ریوی، اقدامات مداخله‌ای در سرطان‌های ریوی، جایگاه پت اسکن در سرطان‌های ریه، روش‌های برخورد با متاستازهای ریوی، ایمنی درمانی و درمان هدفمند در سرطان‌های ریه، روش‌های برخورد با افیوژن بدخیم پرده جنب، حمایت جامع دوره پایان حیات در بیماران مبتلا به سرطان‌های ریه است.
 

کد خبر 346260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.