آثار انتقادی محمود نیکبخت بررسی می‌شود

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری "نشستی در شناخت آثار انتقادی محمود نیکبخت" در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان خبر داد.

الهه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سوی دفتر تخصصی ادبیات و زبان مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، نشستی در شناخت آثار انتقادی "محمود نیکبخت" با حضور این استاد و هم‌چنین استاد محمد کلباسی برگزار می‌شود.

وی افزود: استاد نیکبخت از بزرگ‌ترین منتقدان شعر و داستان معاصر هستند و سال‌های سال اعتبار خیلی زیادی کسب کردند و شاگردان زیادی را پروراند و بسیاری از شاعران و نویسندگان امروز افرادی هستند که یک دوره شاگرد استاد نیکبخت بوده‌اند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان گفت: استاد نیکبخت سال‌ها است که به صورت عمومی کلاسی را برگزار نکرده‌اند و کلاس‌های ایشان به‌صورت خصوصی برگزار شده است. طی صحبت‌های انجام شده، استاد نیکبخت استقبال کردند که به مرکز آفریشن‌های ادبی قلمستان بیایند و دوره‌ای را در این مرکز برگزار کنند و ایشان هم تایید کردند که الان برگزاری چنین دوره‌ای لازم است.

وی تصریح کرد: ما صلاح را بر این دیدیم که قبل از اینکه دوره "شعر چیست" با حضور استاد نیکبخت آغاز شود، یک جلسه‌ را با عنوان "نشستی در شناخت آثار انتقادی محمود نیکبخت" برگزار کنیم که حتی نام این جلسه را نیز خود استاد نیکبخت پیشنهاد دادند، در حالی که ما تصمیم داشتیم برای ایشان بزرگداشت بگیریم ولی خود استاد گفتند که با برگزاری بزرگداشت مخالف هستند و بیشتر دوست دارند که از ایشان انتقاد شود تا اینکه بزرگداشت باشد. ما هم قبول کردیم  و به این ترتیب در جلسه روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه هم "نشستی در شناخت آثار انتقادی محمود نیکبخت" برگزار می‌شود و هم اینکه استاد نیکبخت درمورد کلاسی که قرار است در مرکز آفریشن‌های ادبی برگزار شود، صحبت خواهند کرد.

رضایی گفت: کلاس "شعر چیست" با حضور استاد "محمود نیکبخت" در ۱۲ جلسه برگزار خواهد شد و بنا به نظر استاد نیکبخت، تمام افراد از گروه سنی نوجوان به بالا می‌توانند در این کلاس شرکت کند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان ادامه داد: آقای کلباسی نیز که از بزرگ‌ترین داستان‌نویسی کشورمان هستند نیز اعلام آمادگی کردند تا در جلسه "نشستی در شناخت آثار انتقادی محمود نیکبخت" درباره اقای نیکبخت صحبت کنند. هم‌چنین در این جلسه آقای محمدرضا رهبری که از شاگردان استاد نیکبخت بوده‌اند با توجه به اشراف‌شان به شخصیت و آثار این استاد، اجرای برنامه به عهده خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، "نشستی در شناخت آثار انتقادی محمود نیکبخت" سه‌شنبه ۲۹ خردادماه با حضور "استاد محمود نیکبخت" و "استاد محمد کلباسی" ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 346230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.