شهرضا در آستانه پیوستن به شبکه ملی جامعه ایمن

شهرضا – رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: بخش مهمی از زیرساخت‌های لازم برای پیوستن این شهرستان به شبکه ملی جمعه ایمن فراهم شده است، اما از آنجا که تأمین سلامت موضوعی بیش بخشی است، باید آمادگی لازم برای این منظور در همه دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت الله موسوی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه ملی جامعه ایمن متشکل از شهرستان‌ها و جوامع ایمن کشور ایران است.

وی افزود: پیوستن شهرستان‌های متقاضی به شبکه ملی جامعه ایمن و نظارت بر برنامه جامعه ایمن آن شهرستان‌ها به عهده دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر، گروه پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا تصریح کرد: در حال حاضر عضویت شهرستان‌های متقاضی در شبکه جهانی جامعه ایمن جزو اولویت‌های برنامه ملی جامعه ایمن نیست.

موسوی ایجاد، حفظ و ارتقاء ایمنی و پیشگیری از آسیب‌ها و مرگ‌های ناشی از حوادث را مهم ترین هدف پیوستن به شبکه ملی جامعه ایمن دانست و افزود: پیشگیری و کاهش وقوع حوادث، مرگ‌های ناشی از حوادث و ناتوانی‌های ناشی از حوادث از اهداف اختصاصی فعالیت شهرستان‌ها در این شبکه ملی است.

وی تشکیل کمیته بین بخشی جامعه ایمن و جلب مشارکت سازمان‌های ذی‌ربط، ارتقاء دانش و آگاهی عموم افراد جامعه و تعیین اولویت‌های حوادث را از راهکارهای اجرایی برای پیوستن به این شبکه دانست و افزود: بخش مهمی از زیرساخت‌های لازم برای پیوستن این شهرستان به شبکه ملی جامعه ایمن فراهم شده است، اما از آنجا که تأمین سلامت موضوعی بیش بخشی است، باید آمادگی لازم برای این منظور در همه دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: طراحی و اجرای مداخلات پیشگیرانه براساس اولویت حوادث، جلب مشارکت جامعه و نهادهای غیردولتی، پایش و نظارت بر اجرای برنامه جامعه ایمن و ارزشیابی برنامه جامعه ایمن از مهم ترین نیازهای اجرای این طرح است.

موسوی تصریح کرد: شهرستان‌های متقاضی پیوستن به این شبکه باید آمادگی خود را با تنظیم فرم‌هایی اعلام کنند که به این منظور فرم‌های مورد نیاز به زیرگروه‌های کمیته جامعه ایمن شهرستان ارسال شده تا آمادگی شهرستانی آن ایجاد شود.

کد خبر 346226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.