سلیقه های فردی استعدادهای هنری را کور می کند

خوانسار- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با بیان اینکه برخی اشخاص با سلیقه خود فراتر از قانون عمل می‌کنند، گفت: قوانین یک اداره فرهنگی و نهاد دولتی متولی امر فرهنگ نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محمدجوادعصاری در کارگروه اجتماعی شهرستان اظهار کرد: فرهنگ یک مقوله وسیعی است که موجبات نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل های فرهنگی و هنری شهرستان برای رفع مشکلات زیرساخت ها باید فراهم شود، گفت: اگر بخواهیم به نشاط اجتماعی و حق شهروندی افراد، جامه عمل بپوشانیم باید پارامترهایی را در اختیار داشته باشم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با بیان اینکه فرهنگ مقوله مظلومی است و این موضوع در خوانسار نمود عینی دارد، افزود: در شهرستان برای ایجاد و فراهم کردن نشاط اجتماعی حتی یک سالن سینما وجود ندارد.

وی گفت: برای کمترین شادی در شهرستان باید فیلترهای فراوانی طی شود و سلیقه‌های شخصی باعث از بین رفتن نشاط اجتماعی در شهرستان شده است.

نبود ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد  در شان خوانسار نیست

عصاری با بیان اینکه نمادهای اجتماعی شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر ضعیف است، افزود:  فرهنگ و ارشاد در شهرستان خوانسار فاقد ساختمان اداری است و این زیبنده خوانسار نیست.

وی گفت: خوانسار تنها شهرستان استان است که مجتمع فرهنگی ندارد و این موضوع برای مردم خوانسار که دارای فرهنگ و سبقه غنی و دیرینه هستند، چهره خوبی ندارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار ادامه داد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته چهار هزار متر زمین با کمک و پشتیبانی فرماندار پس از ۱۰ سال معوق ماندن به اداره ارشاد شهرستان تعلق گرفت، اما هنوز کلنگ زنی نشده است.

وی با اشاره به هنرمندان شهرستان افزود: شهرستان خوانسار مهد علما و هنرمندان است و همین بزرگ مردان در تاریخ شهرستان نقش بسزایی داشته اند و سبب بزرگ شدن نام این شهرستان بوده اند.

عصاری تأکید کرد: برخی  محدودیت‌ها در شهرستان سبب شده که بسیاری از فعالیت‌های هنری نقش زیر زمینی به خود بگیرد و این یک آفت و آسیب بزرگ برای شهرستان است.

وی گفت: امروز در تمام کشور کلاس‌ آموزش موسیقی که یک حق اجتماعی برگزار می‌شود و هر کس به سلیقه خود می‌تواند وارد این حوزه شود، اما در شهرستان به علت سلیقه‌ای عمل کردن برای برگزاری کلاس آموزش موسیقی محدودیت‌ وجود دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار افزود: تمام انجمن‌ها و قوانین  نیز باید در شهرستان حاکم باشد، احترام سبقه مذهبی خوانسار برای همگان واجب است و استفاده از ظرفیت‌های هنری برای شهرستان ضروری است.

عصاری با بیان اینکه برخی اشخاص با سلیقه خود فراتر از قانون عمل می کنند، گفت: قوانین یک اداره فرهنگی و نهاد دولتی متولی امر فرهنگ نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: آینده نگر باشیم زیرا فرزندان ما در آینده مطالبه فرهنگی دارند، نباید سلیقه‌ها باعث شود که استعدادهای هنری در شهرستان کور شود.

کد خبر 346209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.