موضوعات حاشیه‌ای به حل معضلات اجتماعی کمک نمی‌کند

خوانسار- مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: موضوعات حاشیه‌ای به حل معضلات اجتماعی کمک نمی‌کند همه باید در یک صف واحد قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محمود ابراهیمی در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان خوانسار اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم نظام و مردم فرهنگ است که در این زمینه به خوبی عمل نکرده ایم.

وی افزود: باید در راستای حفظ فرهنگ غنی کشور سرمایه‌گذاری شود که دولت تاکنون در زمینه فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوبی را انجام داده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه مقوله نشاط اجتماعی نیز از دغدغه های امروز مسئولان است، گفت: در این زمینه جای کار بیشتری وجود دارد چراکه جامعه اکنون بیش از پیش به نشاط اجتماعی نیاز دارد و در این راستا برنامه‌های هنری می تواند به این مقوله کمک خوبی کند.

وی تصریح کرد: برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان ها نیز می تواند به نشاط اجتماعی کمک کند و در این راستا باید دبیرخانه اجرای هفته فرهنگی در شهرستان فعال باشد همچنین ایجاد مراکز فرهنگی و سالن سینما نیز باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: نباید دغدغه ها و نیازهای جوانان و مردم را فراموش کنیم و باید در این زمینه اولویت سنجی شود تا مبادا موردی از چشم مسئولان خارج شود البته باید بدانیم دیدگاه‌های فردی سبب اعمال سلایق شخصی می شود و جامعه را از اهداف دور می کند، تنها حاکمیت باید نظر دهد تا به آنچه که نقش راه قرار داده ایم جامعه عمل بپوشانیم.

ابراهیمی افزود: در کشوری که حکومت اسلامی حاکمیت دارد، اگر با دیدگاه فردی بخواهیم نظر دهیم اختلاف بین علما و امت ایجاد می‌شود و کشور برای اداره دچار مشکل می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به توریست پذیر بودن شهر خوانسار گفت: خوانسار تنها شهرستانی است که مهاجر پذیر بوده که این موضوع سبب ایجاد آسیب ها و معضلاتی در شهر می شود و این مهم می طلبد تا با برنامه ریزی کارهای فرهنگی انجام شود تا از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: مشکلات را به یکدیگر ربط دادن مشکلی را حل نمی‌کند، بهترین راه، مسئولیت پذیری و انجام دادن کارها است، زیرا مسئولان پازل کشور هستند و باید حرکت همگانی انجام شود تا از این شرایط بحران اجتماعی عبور کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه باید از مسئولیت فردی به سمت مسئولیت اجتماعی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: موضوعات حاشیه‌ای به حل معضلات اجتماعی کمک نمی‌کند همه باید در یک صف واحد قرار بگیریم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: خیران برای اجرای اقدامات عمرانی با فرماندار شهرستان رایزنی کنند تا موازی کاری عمرانی صورت نگیرد و پروژهای عمرانی مورد نیاز شهرستان هرچه سریع‌تر احداث شود.

کد خبر 346206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.