شناسایی یکصد بیمار مبتلا به آسم در شهرضا

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: تعداد ۱۰۰ بیمار مبتلا به آسم در شهرستان شناسایی شدند، در حالی که پیش از این نیز ۴۵۸ بیمار مبتلا به این بیماری در شهرستان شناسایی شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت الله موسوی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اجرای طرح ایراپن، اظهار کرد: براساس آخرین جمع‌بندی موجود ۵۷ درصد از افراد بالای ۲۰ سال شهرستان شامل ۵۳۹۳۷ نفر در قالب این طرح غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه غربالگری طرح ایراپن در دو گروه جنسی زنان و مردان انجام می‌شود، تصریح کرد: ۵۷.۷ درصد از جمعیت غربالگری شده شامل ۳۱۰۷۶ نفر از زنان و ۴۲.۳ درصد از جمعیت غربالگری شده شامل ۲۲۸۶۱ نفر از مردان بوده‌اند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: ۳۹۶۲ نفر از افرادی که در این طرح مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند، دارای عامل خطر مصرف دخانیات بوده‌اند.

موسوی اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ بیمار مبتلا به آسم در شهرستان شناسایی شدند، در حالی که پیش از این نیز ۴۵۸ بیمار مبتلا به این بیماری در شهرستان شناسایی شده بودند.

وی تصریح کرد: شهروندانی که در غربالگری ایراپن شرکت داده می‌شوند، پس از انجام تست‌های سنجش سلامت، در سه گروه دارای ریسک خطر ۳۰ درصد و بالاتر، ۲۰ درصد و ۱۰ درصد طبقه بندی و کارت‌هایی به رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز به آن‌ها داده می‌شود.

رییس مرکز بهداشت شهرضا از شناسایی ۱۳۲ نفر دارای عامل خطر مصرف الکل خبر داد و اظهار کرد: ۱۸۶۲ نفر از افراد غربالگری شده دارای عامل خطر ۳۰ درصد و بیشتر بوده‌اند.

موسوی اضافه کرد: تعداد ۱۱۵۳ نفر از کسانی که دارای عامل خطر ۳۰ درصد و بالاتر بوده‌اند، استاتین مصرف می‌کردند.

وی از شناسایی ۲۱۵۸ نفر بیمار دارای عامل خطر ۲۰ درصد و بالاتر خبر داد و افزود: تعداد ۱۱۶۴ نفر از این افراد تیازید مصرف می‌کردند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه ۵۰۶ نفر از بیماران شناسایی شده دارای سابقه سکته قلبی یا مغزی بوده‌اند، اظهار کرد: تعداد ۴۷۸ نفر از این افراد آسپیرین مصرف می‌کنند.

کد خبر 346189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.