طرح "داشبورد مدیریتی" در شهرداری اصفهان کلید می‌خورد

طرح "داشبورد مدیریتی" با پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار در کشور در شهرداری اصفهان کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیشنهاد اعضای  این شورا در خصوص "ایجاد داشبوردهای مدیریتی با استفاده از سامانه سیما" اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌های بزرگ در دنیا سامانه هوش تجاری دارند که این سامانه دسترسی به اطلاعات کلی این سازمان‌ها را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از شهرداری‌های کشور نسبت به راه‌اندازی داشبورد مدیریتی اقدام نکرده اند، افزود: این در حالی است که در همه مناطق شهرداری و سازمان‌ها اطلاعات آن سازمان موجود است و جای خالی تجمیع این اطلاعات در یک سامانه در شهرداری به شدت احساس می شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی داشبورد مدیریتی، اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف شهرداری جمع آوری شده و برای برنامه‌ریزی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر در پایان هر سال اطلاعات جسته و گریخته‌ای اعلام می‌شود که امکان مدیریت درست را از ما می گیرد، اما با راه‌اندازی داشبورد مدیریتی می توان به صورت آنلاین شرایط نیروی کار، پروژه‌ها، اعتبارات و ... هر منطقه و سازمان را رصد کرد و مطابق ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی داشبور مدیریتی، مدیران می توانند کمبودها، مازاد نیرو و اعتبار را رصد و مدیریت برخط را اعمال کنند، ادامه داد: وجود این داشبورد موجب می شود در هر یک هفته یا دو هفته یکبار مدیریت و سیستم را چک کنیم.

خسروی با بیان اینکه شهرداری در گام نخست قرار است در چهار بخش پروژه‌های عمرانی، تعداد پرسنل، درآمد و هزینه‌ها تا آبان ماه و قبل از فصل بودجه‌ریزی داشبورد مدیریتی را راه‌اندازی کند، افزود: در بخش‌های دیگر نیز این داشبورد به مرور زمان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا طرح پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر "ایجاد داشبوردهای مدیریتی با استفاده از سامانه سیما" با ۱۲ رای اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

همچنین طرح پیشنهادی هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر "ایجاد وحدت رویه و دقیق سازی محاسبات تفکیک اراضی" با ۱۲ رای موافق شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شد.

کد خبر 346167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.